Французька компанія PGA («дочка» американської Astronics) після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну продовжила обслуговувати літаки високопосадовців Росії, попри міжнародні санкції проти країни. Про це повідомила 21 квітня французька газета Le Parisien із посиланням на колишнього топменеджера компанії.
PGA, що базується в Шатору в департаменті Ендр, займається авіонікою – електронними системами, що встановлюються на борту повітряного судна. Як стверджує джерело газети, з початку війни PGA отримала від 4 до 5 млн євро за обслуговування 7 літаків у Росії (від 300 тисяч до 1,5 млн євро за контракт).
Йдеться про борти президента РФ Володимира Путіна, міністра оборони РФ Сергія Шойгу, заступника голови Ради безпеки РФ Дмитра Медведєва та два лайнери ФСБ.
За словами джерела, компанія надсилала обладнання до Москви через Вірменію, дистанційно відстежуючи постачання, а платежі проводила через Дубай. Воно заявило, що постачання здійснювали потай у контейнерах разом з іншим обладнанням.
Влада РФ у грудні 2023 року, як заявив співрозмовник видання, замовила для літака Путіна електронне обладнання на 1 млн євро, поставки заплановані на 2024 рік. Джерело видання зазначило, що знає про це, оскільки залишається в курсі справ компанії завдяки своїм зв’язкам у професійному середовищі.
Які саме системи постачала PGA для російських літаків, неясно. На сайті компанії сказано, що вона постачає системи зв’язку та розваг на борту, управління салоном та освітлення. Також на сайті говориться, що представництва компанії з підтримки клієнтів розташовані у Франції, США та Росії. За словами співрозмовника Le Parisien, команда у Москві з’явилася у 2016 році.
Джерело видання стверджує, що останніми днями кілька керівних співробітників пішли з PGA, що, за його словами, може свідчити про те, що бізнесом компанії в Росії зацікавилася французька влада.