Популярний китайський маркетплейс AliExpress почав скасовувати замовлення українців. Про це повідомив журналіст Дар Грищенко.
За словами журналіста, AliExpress без пояснення причин скасував всі його замовлення, які були зроблені і оплачені ще до початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну 24 лютого. Більш того, гроші замовнику також не повернули.
“З боку платформи-ніяких пояснень. Просто лист, що замовлення “закритий”. Повернення коштів – на розгляді. І оскільки замовлення скасовано не продавцем, а платформою – то «розгляд» на стороні продавця. Що дає непоганий шанс того, що в поверненні буде відмовлено – тому що китайці останні 2 роки навіть після вирішення платформи про обов’язкове повернення (через суперечку) не дуже поспішали”, – зазначає він.
Виявилося, що Грищенко не єдиний, хто зіткнувся з даною проблемою. Так, аналогічні листи про скасування замовлень отримала Уляна Кривохатько. Дівчина не отримала шість замовлень, у більшості з яких було по 2-3 товари. Вартість в середньому до $5. Одне, на $23, згідно з даними системи відстеження, прибуло на пункт сортування ще до 24 лютого. Але поїхало назад.
Нові замовлення на AliExpress користувачі з України зробити не можуть. Переглядати сайт і додати в кошик товар можливість є, але при спробі оплатити замовлення додаток видає повідомлення про те, що сервіс не працює в регіоні через «проблеми з логістикою».
У той же час Dev.ua пише, що AliExpres офіційно не заявляв про відхід з України. Alibaba Group, куди входить майданчик AliExpress, тримає нейтралітет і не висловлює позицію про війну РФ з Україною, як і більшість китайських компаній.
Примітно, що проблеми з AliExpress виникли також в Росії. Так, російський підрозділ AliExpress повідомило, що в даний час спостерігаються деякі складнощі з обробкою платежів через карти підсанкційних російських банків.