Автомобілісти сприймають велосипедистів як неповноцінних людей

Автовласники часто дегуманізують велосипедистів — сприймають їх як неповноцінних людей. До такого висновку прийшли австралійські вчені, йдеться у статті в Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, пише N+1.

При дегуманізації люди з певної соціальної, етнічної, релігійної або іншої групи починають сприймати інших людей як неповноцінних і такими, які не в повній мірі є людьми. Найбільш часто та яскраво дегуманізація проявляється в надзвичайних умовах.

Наприклад, часто саме цим явищем пояснюють масштабність і жорстокість геноцидів. Однак дегуманізація має місце і в повсякденному житті.

Співробітники Квінслендського технологічного університету припустили, що негативне ставлення до велосипедистів може бути викликано їх часткової дегуманізацією. Вчені провели опитування серед добровольців, яким пропонували питання декількох типів (крім демографічних даних про себе). Спочатку їх просили оцінити, наскільки вони згодні з тим чи іншим твердженням, приміром, «Мені здається, що велосипедисти механічні і холодні, як роботи». Також їх просили оцінити рівень розвитку велосипедистів за двома шкалами, від мавпи або таргана до людини.

Шкали оцінки розвитку велосипедистів
Alexa Delbosc et al. / Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 2019

Крім того, добровольців запитували про проблеми взаємодії велосипедистів та інших учасників дорожнього руху і джерела цих проблем, а також запитували, як часто вони проявляли агресію по відношенню до велосипедистів, наприклад, кричали на них або «підрізали» на автомобілі.

Як показало опитування, більше 41 відсотка людей присвоїли велосипедистам рейтинг нижче 100 відсотків за шкалою розвитку від таргана або мавпи до людини, причому більш низький “рейтинг людяності” велосипедистів вказали саме не велосипедисти. Також результати показали кореляцію (зворотний) між частотою катання на велосипеді і рівнем агресії по відношенню до велосипедистів, а також рівнем їх дегуманізації.

Вчені припускають, що такі результати можуть бути наслідком того, що велосипедисти пересуваються по дорозі з допомогою механічного пристосування, а також через те, що водії часто не бачать особи велосипедиста під час їзди.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.