Bloomberg: Російський «тіньовий» флот не зміг замінити європейські танкери після введення ембарго на нафту

«Тіньовий» флот, який почав перевозити російську нафту після запровадження Євросоюзом ембарго на початку грудня, не зміг повністю замістити європейські танкери. Основна причина в тому, що значні обсяги нафти тепер прямують до Індії, що знаходиться від Росії, значно далі, ніж Європа – основний споживач російської нафти до ембарго. Про це повідомляє Bloomberg, пише Агентство. Новини.

Середній шлях російської нафти, що експортується з терміналів на Балтійському морі, зріс у січні 2023 року до більш ніж 14,5 тисяч кілометрів з близько 4,8 тисяч кілометрів роком раніше. Зростання часу доставки вантажів свідчить про те, що Росії потрібно більше танкерів, пише Bloomberg.

Для підтримки експорту на рівні січня цього року Росії найближчими місяцями буде потрібно флот із 203 танкерів для сирої нафти — 162 судна Aframax, здатних перевозити близько 700 тисяч барелів сирої нафти, і 41 Suezmax (близько 1 мільйона барелів), підрахував Bloomberg. Найбільша судноплавна компанія Росії «Совкомфлот» має 10 танкерів Suezmax і 32 судна Aframax. Разом із судами «тіньового» флоту їх замало, щоб задовольнити потреби Росії в експорті нафти, підсумовує агентство.

У результаті Росія почала активніше використовувати європейські судна. Якщо відразу після введення ембарго їхня частка в експорті російської нафти падала з 50% до 25%, то на початку лютого вона зросла приблизно до третини.

Більшість судів російського «тіньового» флоту зараз перебувають на зворотному шляху з Індії, уточнює агентство. Після того, як вони повернуться до російських портів, частка європейських танкерів у загальних постачаннях знову впаде. Але пізніше Bloomberg очікує на повторне зростання частки європейських танкерів, які мають право перевозити російську нафту тільки в тому випадку, якщо її ціна не піднімається вище 60 доларів за барель.

За даними Bloomberg, до Індії в січні прямували близько 85% постачання нафти з портів на заході Росії, ще близько 9% йшло до Гонконгу, 6% — до країн Середземномор’я. На початку минулого року Європа купувала майже 90% усієї нафти, що відвантажується із західних російських портів.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.