Британський військово-морський флот отримав два сучасних авіаносця “Куїн Елізабет” і “Прінс оф Уельс”. Однак грошей на приведення їх в оперативну готовність немає, повідомляє ВВС.
Авіаносці “Куїн Елізабет” і “Прінс оф Уельс” проекту CVF (Future Aircraft Carrier, або “Авіаносець майбутнього”) мають повну водотоннажність 70,6 тис. тонн при довжині 284 метри. Кораблі здатні розвивати швидкість до 25 вузлів, а дальність ходу без дозаправки 18 тис. км. Призначені для дій у всій акваторії Світового океану.
- Екіпаж – 600 моряків, 900 авіаторів і, при необхідності, 250 морпіхів.
- Основне озброєння – 36 ударних літаків Lightning американського виробництва.
- Вартість кожного корабля – 3,1 млрд фунтів (3,85 млрд доларів).
- Термін служби – не менше 50 років.
Ідея проекту CVF вперше прозвучала в 2003 році. Роботи почалися в 2009 році.
Головний корабель серії названо на честь королеви Єлизавети I, за царювання якої була здобута історична морська перемога над іспанською “Великою армадою”.
На авіаносці вже витратили близько 6 млрд фунтів, але потрібно ще досить багато коштів на їх доведення і приведення в оперативну готовність – для того, щоб вони могли вийти в море і повноцінно виконувати свої завдання.
Як виявилося, цих грошей явно недостатньо, і поки не зрозуміло, з яких джерел буде забезпечено фінансування. Тому терміни приведення в повну готовність цих кораблів можуть бути зірвані, попередило Національне бюро аудиту.
Фінансові контролери зазначають, що у бюджеті Міноборони не прописано видатки на палубну авіацію і кораблі супроводу, без яких авіаносці виконувати свої завдання не можуть.
Міністерству оборони ще належить підтвердити фінансування закупівлі необхідного числа палубних винищувачів-бомбардувальників “Лайтнінг II”.
У військовому відомстві заявляють, що збирається довести кораблі до початкової оперативної готовності до грудня 2020 року і до повної боєготовності до 2023 року. При цьому аудитори вважають, що повної готовності кораблі можуть досягти не раніше 2028 року, та й то без гарантії.
Як повідомлялося раніше, в Британії почалися випробування безпілотних катерів Pacific 24 Rigid (RIB).