Українські експерти розглядають дві версії катастрофи в Ірані літака «Міжнародних авіаліній України», які в разі доведеності можна буде вважати «російським слідом» у трагедії. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив журналіст, головний редактор видання Цензор.НЕТ Юрій Бутусов.
За його словами, розглядаються версії помилкового запуску іранського розрахунку зенітно-ракетного комплексу “Тор-2МЭ” виробництва РФ і ймовірність технічного збою в автоматизованому режимі роботи командного пункту ППО “Ранжир-М1” і ЗРК “Тор-2МЭ” знову таки російського виробництва. Останній міг бути розгорнутий в Ірані з допомогою російських фахівців.
На думку журналіста, хоча раніше це здавалося неймовірним, але в даний час з’являється все більше свідчень того, що в міжнародній польотній зоні майже прямо над аеропортом Тегеран зенітна ракета російського виробництва збила український літак.
«Як це можливо? В ту ніч Іран запустив балістичні ракети по двом американським військовим базам, і чекав удару. Система ППО була приведена в режимі повної бойової готовності», – написав він.
Журналіст зазначив, що на екрані локатора пасажирський літак значно відрізняється від бойового. Тому причиною атаки могло бути:
1. Помилкове відображення повітряної обстановки і помилкова видача цілевказівки для атаки.
2. Переведення станції “Тор-2МЭ” в автоматизований режим роботи. У цьому режимі ЗРК самостійно атакує цілі, які не захищені системою розпізнавання “свій-чужий”.
У тому випадку, якщо дана версія виявиться вірною, то вина може бути як на росіянах (техніка являє загрозу безпеки), так і на іранському військовому командуванні.
Бутусов вважає, що необхідно також з’ясувати, чи не було в ту ніч біля пультів управління ППО військовослужбовців РФ або найманців країни-агресора.
«Якщо Іран звинуватить російські ЗРК в технічній несправності, то відповідальність може бути покладена не тільки на Іран, але і на РФ», – резюмував журналіст, підкресливши, що такі є версії.
Раніше Іран спробував спростувати «безглузді чутки», що літак МАУ був збитий ракетою.