ЗСУ для ударів по військовим цілям на території РФ і в тимчасово окупованому Криму використовують перероблені радянські БПЛА Ту-141 “Стриж”. Про це пише військовий портал Defence Express.
6 лютого губернатор Калузької області РФ Владіслав Лапша заявив, що поблизу самої Калуги впав невідомий безпілотник. Спочатку заявлялось, що цей дрон вибухнув на висоті 50 метрів, але потім виявилось, що цей літальний апарат просто зачепився за верхівки дерев та впав. Фото з місця падіння показали, що це був саме Ту-141 “Стриж”, на борту якого була авіабомба ОФАБ-100-120.
“На наших теренах така новина не викликала особливого ентузіазму – мовляв, “бавовна” все рівно ж не долетіла до цілі. Але от цей епізод рашистів примусив занервувати особливо. Бо безпілотник з “бавовною” упав лише за 150 км від Москви, і його проліт російська ППО вкотре прогавила. Врешті, поблизу самої Калуги є багато військових об’єктів, залізничний вузол та аеропорт, і влучання БПЛА з бомбою могло би суттєво зашкодити логістиці військ окупантів”, – пише Defence Express.

Це повідомлення для нас цінне, бо вказує на дві речі. Перша – справді, Ту-141 “Стриж” з “бавовною” летять на малих висотах, тому всупереч крупним розмірам ці літальні апарати й не бачить рашистська ППО (Ту-141 має довжину фюзеляжу 8 метрів та розмах крил в 3 метри, більше аніж КР Х-101 наприклад), зазначає портал.
Друга – що як бойова частина для “Стрижа” з “бавовною” використовується не спеціально розроблена БЧ, а авіабомби радянського зразка. Конкретно в цьому випадку, ОФАБ-100-120 має масу 123 кг та 46 кг вибухівки в тротиловому еквіваленті, влучання дає воронку в 5 метрів та розліт уламків на 100 метрів. ОФАБ-100-120 призначена для ураження живої сили, техніки на стоянці або ж ешелонів з вантажами, і це саме те, що потрібно було наприклад для знищення рашистських Ту-22М3 чи Ту-95МС.

“Тим більш, якщо поглянемо на схему конструктивної будови безпілотника Ту-141 “Стриж”, то побачимо, що уже непотрібна для цього БПЛА розвідувальна апаратура розміщується саме в носовій частині. І тут мова про доволі громіздкі аерофотоапарати – перспективний А-86П і панорамний ПА-4/90, відсік їхнього розташування позначений цифрою 10. Відповідно, замість них і можна “вкрутити” бойову частину у вигляді ОФАБ-100-120″, – йдеться у статті.
Посадковий та гальмівний парашути, які в теорії теж можна зняти зі “Стрижа” по причині непотрібності, на цій схемі позначені цифрами 8 і 9. Але тут демонтаж – просто про те, щоб зняти зайву вагу, щоб не заважала на шляху доставки “бавовни” на голови рашистам.

Варіант зовнішньої підвіски авіабомби, тут схоже, виключений, бо єдине що підвішується назовні – це твердопаливний прискорювач, позначений цифрою 14. І він якраз потрібен для старту безпілотника.
У відкритому доступі є зображення аерофотоапарата А-86П, котрий раптом виявився “непотрібний” комусь із рашистів, що його вирішили продати через Інтернет. Громіздкість цього фотоапарата наочно показує, наскільки багато “бавовни” можна вмістити у Ту-141 “Стриж”.