Доповідь Генштабу Ірану: Частина провини за катастрофу літака лежить на пілотах МАУ

Іранські ЗМІ опублікували витяги з доповіді Генерального штабу Збройних сил Ірану за результатами попереднього розслідування. У ньому йдеться про те, що військові переплутали пасажирський літак з американським, а також частину провини поклали на українських пілотів.

У документі наголошується, що розслідування провела група військових експертів незалежно від цивільної комісії з розслідування катастрофи.

Експерти встановили, що український авіалайнер було збито в ситуації підвищеної бойової готовності сил ППО країни. Генштаб пояснює таку готовність ризиком атак з боку Сполучених штатів.

За деякий час до катастрофи іранськими військовими була зафіксована підвищена активність ВПС США, яка була викликана атакою Ірану на військові бази США в Іраку. Армія Ірану отримувала повідомлення про можливість авіаударів по стратегічних центрах та військових базах країни з боку США.

У доповіді ці умови названі “складними і напруженими”.

Військові експерти заявляють, що літак МАУ після вильоту змінив курс і “став повністю схожий (на іранських радарах – ред.) на ворожий літальний апарат, який наближався до важливого об’єкту Корпусу вартових Ісламської революції”.

“У цих обставинах-через людську помилку і ненавмисно, ця ціль була збита, що призвело до мученицької смерті наших дорогих співгромадян, а також іноземних громадян”, – йдеться в доповіді.

Військово-повітряні сили Ірану після катастрофи обіцяють змінити методи ведення операцій, щоб виключити ризик повторення подібних катастроф.

Винного обіцяють віддати під військовий трибунал.

Зазначимо, що Організації цивільної авіації Ірану вже озвучувала попередню версію аварії літака. Згідно з нею, на літаку виникли технічні неполадки. Пілоти не повідомили про це диспетчеру, змінили курс і вирішили самостійно повернутися до аеропорту. Цю заяву поставила під сумнів українська комісія – Іран не надав переконливих даних про те, що літак змінював курс.

10 січня у Мережі з’явилося відео, на якому відображено момент вибуху ракети і літака в небі над Парандом. У Bellingcat встановили попереднє місце зйомки та вибуху.

Згідно з цими даними ми відзначили точки на супутниковій карті.

Червоним колом на карті позначено місце зіткнення літака і ракети. Квадратом виділена секретна військова база IRSG, а зліва внизу видно аеропорт Тегерана імені Імама Хомейні.

Так виглядає траєкторія польоту літака при заході на посадку в цей же аеропорт (див. карту скріншот нижче). Як видно, літак пролетів над Парандом і в декількох кілометрах від бази IRSG.

Знімок зроблено 11 січня

Також нам вдалося зафіксувати проліт літака слідуючого рейсом Ардебіль – Тегеран прямо над цим військовим об’єктом.

Військовослужбовці сил ППО не могли не знати, що вони знаходяться в зоні повітряних коридорів цивільної авіації.

З цього випливає, що ракета атакувала літак МАУ в межах повітряного коридору та в місці, де постійно літають пасажирські літаки, які прямують в два тегеранських аеропорти.

Додамо, що президент України Володимир Зеленський зажадав від Ірану повністю визнати провину в катастрофі.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.