Стратегія влади України щодо висвітлення ситуації на війні створює розкол між Офісом президента, військовими та суспільством. Про це пише Financial Times.
Видання зазначає, що йдеться про заяви влади, у тому числі через відеозвернення президента України Володимира Зеленського.
“За словами трьох осіб, знайомих із комунікаційною стратегією, меседж завжди полягає в тому, що “ми рухаємося вперед”, з метою підтримки оптимізму в країні та за кордоном. Ця політика застосовується на всіх державних рівнях, від міністерств та місцевих адміністрацій до військового командування , і включає сувору цензуру поганих новин, таких як кількість українських жертв чи успішні російські удари”, – йдеться у матеріалі.
Видання опитало офіцерів ЗСУ, колишніх співробітників ОП та фахівців із комунікаційних стратегій. На їхню думку, за умов, коли Україна цього року не досягла значних військових успіхів, а західна підтримка зменшується, комунікаційна стратегія створює розкол між адміністрацією президента та військовим керівництвом.
Видання нагадує, що розбіжності стали очевидними, коли головнокомандувач Валерій Залужний заявив виданню The Economist, що війна зайшла в “глухий кут” – слово, яке є табу в Києві, незважаючи на те, що лінія фронту на сході України майже не зрушила з місця з моменту початку. контрнаступу у червні цього року.
“Відвертість Залужного здивувала багатьох українців, а деякі західні лідери навіть телефонували до Києва, щоб запитати, що це означає і чи є переговори зараз пріоритетом, за словами чиновника”, – пише FT.
Радниця та керівнця відділу комунікацій колишнього міністра оборони України Олексія Резнікова Ірина Золотар зазначила, що спочатку стратегія оптимізму спрацювала, допомагаючи українцям повірити в себе та свою здатність протистояти вторгненню. Але зараз, за її словами, ця стратегія створила наратив, де “очікування завищені і не відповідають реальному стану справ”.
“Майже кожен українець має родичів або друзів, які воюють або безпосередньо постраждали від війни. Якщо не буде негативної інформації, це вб’є довіру до влади”, – підкреслила директорка Українського інституту масової інформації Оксана Романюк.