Росія знайшла ефективний спосіб продавати свою нафту за ціною вище ліміту, встановленого країнами “Великої сімки”, завищуючи вартість транспортування нафти та супутніх послуг. Про це йдеться у розслідуванні Financial Times.
На підставі інформації, отриманої з контрактів на постачання російської нафти до Індії у травні-липні 2023 року, журналісти видання з’ясували, що ці перевезення здійснюються танкерами, які належать компаніям, які мають зв’язки з російськими нафтотрейдерами.
У балтійських портах ці танкери завантажуються нафтою за базовою ціною $50 за барель, що на $10 нижче за встановлену G7 нафтову стелю. Після прибуття до індійських портів вартість бареля нафти зростає з $50 до $66 за барель. Вартість перевезення бареля нафти за такою схемою, як уточнює FT, приблизно вдвічі вища за ринкову ($9 за барель). Журналісти FT вважають, що вказана різниця повертається до Росії.
Видання зазначає, що така схема дозволила Росії заробити з травня по липень додатково $800 млн. Виручка російського тіньового флоту, що возить 40 відсотків нафти, за цей період склала ще $350 млн. У результаті Росія лише за вказані в розслідуванні три місяці додатково заробила близько $1, 2 млрд.
Автори дослідження припускають, що подібна практика використовується і в нафтовій торгівлі Росії з іншими країнами, зокрема з Китаєм.
- Міжнародне енергетичне агентство повідомляло, що продаж нафти дорожчий за стелю цін приніс РФ більше 15 млрд доларів на місяць.