Історія унікальної операції: у Гренландії знайшли частину двигуна літака, яка відвалилася під час польоту в 2017 році

У лайнера Air France, який летів з Парижа в Лос-Анджелес в 2017 році, відвалилася частина одного з чотирьох двигунів. Літак здійснив екстрену посадку і ніхто не постраждав. Фрагменти двигуна шукали 21 місяць, щоб з’ясувати причину аварії. Про це йдеться в матеріалі CNN.

На борту найбільшого пасажирського літака в світі Airbus A380 перебувало 496 пасажирів і 24 члени команди. Один з двигунів вийшов з ладу через чотири години після зльоту.

За словами пасажирів, вони чули вибух і побачили, як від двигуна відлетів корпус. При цьому пілоти дізналися масштаб аварії тільки після того, коли хтось з екіпажу показав їм фото поламаного двигуна. Після цього літак ще близько години летів на трьох двигунах і екстрено сів на канадській військовій базі.

Співробітники французького Бюро з розслідування та аналізу безпеки цивільної авіації разом з виробниками двигуна після аварії оглянули лайнер і з’ясували, що для з’ясування причин аварії слід знайти загублені фрагменти. Приблизне місцезнаходження уламків дізналися після дослідження чорних ящиків літака.

Ключову частину – вентилятор двигуна не вдалося виявити відразу і пошуки відклали до весни 2018 року. Навесні частину двигуна шукали за допомогою авіаційних радіолокаторів, які теж не допомогли, тому що вентилятор лежав глибоко під снігом.

До місця аварії відправили 4 експедиції, які шукали вентилятор близько 13 тижнів. Зрештою частину двигуна знайшли навесні 2019 року за допомогою спеціального робота FrostyBoy. Вентилятор лежав під чотирма шарами снігу.

У червні 2019 року почалися розкопки для того, щоб дістати вентилятор на поверхню. Це зайняло три дні. Розкопки проводила команда з п’яти чоловік, які працювали при температурі -35 градусів Цельсія і жили в наметі.

Спочатку учасники розкопок працювали лопатами, потім використовували бензопилу, щоб пиляти твердий сніговий покрив. На третій день вони використовували промисловий обігрівач, щоб розтопити сніг навколо вентилятора. В кінцевому підсумку частину двигуна вагою 150 кг витягли за допомогою електричного підйомника.

Знайдена частина допомогла визначити, що аварія сталася не через техобслуговування двигуна, а через втому металу. Вентилятор зламався через тріщину. Після цього зняли з використання кілька двигунів, які були вже випущені. Також змінили конструкцію нових двигунів.

Двигуни Engine Alliance до моменту виявлення втраченого вентилятора працювали на 152 з 237 лайнерів такого типу. Таким чином багатомісячні пошуки частини поламаного двигуна були виправдані. Оскільки на літаках А380 щороку літають мільйони людей і це було необхідно для їх безпеки.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.