У лайнера Air France, який летів з Парижа в Лос-Анджелес в 2017 році, відвалилася частина одного з чотирьох двигунів. Літак здійснив екстрену посадку і ніхто не постраждав. Фрагменти двигуна шукали 21 місяць, щоб з’ясувати причину аварії. Про це йдеться в матеріалі CNN.
На борту найбільшого пасажирського літака в світі Airbus A380 перебувало 496 пасажирів і 24 члени команди. Один з двигунів вийшов з ладу через чотири години після зльоту.
За словами пасажирів, вони чули вибух і побачили, як від двигуна відлетів корпус. При цьому пілоти дізналися масштаб аварії тільки після того, коли хтось з екіпажу показав їм фото поламаного двигуна. Після цього літак ще близько години летів на трьох двигунах і екстрено сів на канадській військовій базі.
Співробітники французького Бюро з розслідування та аналізу безпеки цивільної авіації разом з виробниками двигуна після аварії оглянули лайнер і з’ясували, що для з’ясування причин аварії слід знайти загублені фрагменти. Приблизне місцезнаходження уламків дізналися після дослідження чорних ящиків літака.
Ключову частину – вентилятор двигуна не вдалося виявити відразу і пошуки відклали до весни 2018 року. Навесні частину двигуна шукали за допомогою авіаційних радіолокаторів, які теж не допомогли, тому що вентилятор лежав глибоко під снігом.
До місця аварії відправили 4 експедиції, які шукали вентилятор близько 13 тижнів. Зрештою частину двигуна знайшли навесні 2019 року за допомогою спеціального робота FrostyBoy. Вентилятор лежав під чотирма шарами снігу.
.@Dartmouth engineering PhD students Joshua Elliott Th'17 and Austin Lines used their autonomous robot, FrostyBoy, to retrieve a malfunctioning airplane engine part that was lost in the Greenland ice sheet https://t.co/tHBOdn706C #airplanesafety #arcticresearch #autonomousvehicle pic.twitter.com/sdvTATG2xH
— Dartmouth Engineering (@thayerschool) December 17, 2019
У червні 2019 року почалися розкопки для того, щоб дістати вентилятор на поверхню. Це зайняло три дні. Розкопки проводила команда з п’яти чоловік, які працювали при температурі -35 градусів Цельсія і жили в наметі.
Спочатку учасники розкопок працювали лопатами, потім використовували бензопилу, щоб пиляти твердий сніговий покрив. На третій день вони використовували промисловий обігрівач, щоб розтопити сніг навколо вентилятора. В кінцевому підсумку частину двигуна вагою 150 кг витягли за допомогою електричного підйомника.
Знайдена частина допомогла визначити, що аварія сталася не через техобслуговування двигуна, а через втому металу. Вентилятор зламався через тріщину. Після цього зняли з використання кілька двигунів, які були вже випущені. Також змінили конструкцію нових двигунів.
Двигуни Engine Alliance до моменту виявлення втраченого вентилятора працювали на 152 з 237 лайнерів такого типу. Таким чином багатомісячні пошуки частини поламаного двигуна були виправдані. Оскільки на літаках А380 щороку літають мільйони людей і це було необхідно для їх безпеки.
- Стало відомо, які місця в літаку найнебезпечніші під час пандемії коронавірусу.