Міноборони планує добудувати корвет “Володимир Великий” у фрегат на заміну “Гетьман Сагайдачний”

Міноборони має намір доопрацювати програму зі створення вітчизняного корабля за програмою корвета проекту 58250, класу “Володимир Великий”. Наразі розглядається можливість доопрацювати проект, збільшити його можливості та добудувати корабель, який має стати флагманом українського флоту. Про це Defense Express розповів заступник Міністра оборони України Олександр Миронюк.

“Зараз Міноборони ініційована програма добудови національного корвета по новому переформатованому та доопрацьованома проекту. За своєю водотонажністю та можливостями, корвети проекта 58250 ближче до кораблів, які зараз класифікуються у окремий суб-клас – багатофункціональні фрегати ближньої морської зони. Тому є варіант внести відповідні зміни у “Володимир Великий” та отримати зміну фрегата “Гетьман Сагайдачний”, який знаходиться в експлуатації вже 27 років”, – заявив Миронюк.

Оригінальний проект корвета 58250

Defense Express зазначає, що корвети проекта 58250 мають повне водозаміщення у 2650 тонн. Для порівняння, турецькі корвети класу Ada – 2032 тонн, німецькі класу Braunschweig 1840 тонн, а російські корвети, які базуються у Чорному морі, проекту 22160 та “Буян-М”, 1800 та 949 тонн відповідно.

В цей же час, клас багатофункціональних фрегатів ближньої морської зони – це кораблі, які розробляються та стоять на озброєнні у країнах, які мають схожі з Україною потребу захисту кордонів, а не океанського патрулювання.

Наприклад, Туреччина вже спустила на воду фрегат класу Istanbul із водотонажністю у 3000 тонн, а Нідерланди розробили проект Sigma-10514 із водотонажністю у 2365-2575 тонн, який постачається у Індонезію та Мексику.

Такі фрегати ближньої морської зони, у порівнянні із корветами, мають потужніше озброєння, краще захищені від атак з повітря та оснащені більш розвиненими радіолокаційними системами. Це дозволяє ширше використовувати наявні корвети, або задіювати такий фрегат у самостійних місіях.

Як зазначає видання, секції українського корвета проекта 58250 із оголошеною готовністю корпусу на рівні 80% та загальною – 32%, зараз знаходяться на “Чорноморському суднобудівному заводі”. У 2018 році це підприємство було визнано банкрутом, а через рік розпочався процес продажу його майна.

Як повідомив заступник Міністра оборони, відомство вже провело інвентаризацію недобудованого корабля. А Дослідно-проектному центру кораблебудування доручили завдання опрацювати шляхи його добудови на діючих в Україні суднобудівних підприємствах.

Після цього секції та все раніше закуплене оснащення буде транспортовано на нове підприємство та розміщено у елінгу. На ньому буде проведено збирання та комплектування по доопрацьованому проекту.

“За нашими розрахунками, після добудови всіх корветів, вивільнені виробничі потужності дозволять реалізувати цей проект та отримати ефективнішу морську компоненту”, – підкреслив Миронюк.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.