Національна Рада України з питань телебачення і радіомовлення призначила ТОВ «Телерадіокомпанія «Нові комунікації» (загальнонаціональне багатоканальне мовлення, логотип «Z ZIK») позапланову невиїзну перевірку.
Як повідомляється на сайті регулятора, підставою для перевірки стала трансляція анонсу телемарафону «Реванш соросятні». Анонс був зафіксований 11 листопада 2020 року (о 23:47) і 12 листопада 2020 року (о 09:43, 11:52 і 12:37) хронометражем 2 хв.33 сек.
“Поширювані в анонсі лексеми мають ознаки прихованого заклику глядача до розпалення ворожнечі стосовно невизначеної соціальної категорії «соросята» та осіб за ознаками їх належності до громадянства США (приватних і посадових осіб) щодо яких телерадіокомпанія формує поведінку адресата мовлення, використовуючи методи мовленнєвого маніпулювання свідомістю, впливу на психіку глядача”, – зазначає Нацрада.
Регулятор зазначив, що ці лексеми формують у глядача бажання діяти або відчуття необхідності дій проти зазначених категорій та осіб за ознаками приналежності до названих категорій, “розпалюючи в них почуття ненависті через те, що, на думку керівництва телерадіокомпанії, саме вони винні в трагедіях українського народу з 2014 року”.
У Нацраді вважають, що подібні заяви української загальнонаціональної телерадіокомпанії можуть бути розглянуті як підбурювання до певних негативних дій насильницького характеру і як такі, що викликають відчуття неприязні, ворожнечі до певної категорії людей.
“Телеканал, виготовляючи та поширюючи подібні висловлювання, має враховувати загальну напружену ситуацію в Україні, пов’язану з багатьма викликами, які загрожують існуванню країни, те, що деякі повідомлення можуть створювати додаткову напруження в суспільстві, створювати провокації та прецеденти насилля серед населення України, а також формувати негативний образ партнерів і союзників України в боротьбі з агресією Російської Федерації, їх громадян, наслідком чого може бути ситуація, яка загрожуватиме національній безпеці і територіальній цілісності України”, – додали в Нацраді.