Російський багатофункціональний винищувач п’ятого покоління Су-57 не зможе конкурувати з американським F-35. Про це повідомляє National Interest.
“У разі російського Су-57 слово «кращий» вводить в оману. Розробка винищувача п’ятого покоління – це постійний компроміс між декількома критеріями ефективності, серед яких маневреність, системи озброєння, вбудовані радари і «стелс». Останній особливо складний, оскільки він стосується не одного якого-небудь якості літака, а цілого ряду обладнання та інженерних рішень, націлених на зменшення ефективної площі розсіювання (ЕПР), щоб зробити літак як можна менш видимим на радарах. Якщо припустити, що Су-57 перейде на етап серійного виробництва з двигуном «Виріб 30», можна сміливо сказати, що його “операційні характеристики” будуть вражати у вимірюванні дальності польотів, швидкості і маневреності. Але звичайні можливості – це тільки початок. Щоб літак дійсно вважали винищувачем п’ятого покоління, його стелс-можливості грають ключову роль. І в цьому вимірі F-35 має в рази меншу ЕПР, ніж Су-57″, – пише видання.
F-35 був розроблений на основі концепції «інформаційного синтезу», таким чином, американський F-35 обладнаний низкою бортових сенсорів і процесів, які дозволяють аналізувати і будувати динамічну картинку про полі битви, щоб використовувати її в бою.
“F-35 може також координувати дружні підрозділу в повітряному просторі ворога, як ефективна повітряна платформа попередження і контролю (AWACS) у повітрі. Су-57 не може нічого з цього. Але важливіше те, що він навіть не намагається щось таке зробити. І в цьому якраз і криється проблема з проголошеною концепцією Путіна про «найкращому винищувачі у світі», так само як претензія російського літака на п’яте покоління. Кожна армія в світі розробляє власну унікальну доктрину для ВВС, в якій розставляє стратегічні пріоритети”, – пише видання.
Як підкреслює The National Interest, на відміну від F-35, Су-57 навіть не розроблявся як мобільний нервовий центр для ескадр, які будуть проникати на територію потенційного ворога, долаючи складні системи протиповітряної оборони. Він також не був розроблений для надзвичайно інтенсивних наземних атак, в яких F-35 буде мати перевагу. Головна мета Су-57 проста: він повинен був стати платформою для завоювання переваги в небі, щоб вражати цілі на високій швидкості. Російська військова доктрина ставить за мету боротися зі стелс-літаками, а не відправляти в небо свій такий. Тому Су-57 і став таким, як він є.