“Остання дуель” – найкращий фільм Рідлі Скотта за останні роки

У широкий прокат вийшла історична драма режисера Рідлі Скотта” остання дуель ” з Адамом Драйвером, Меттом Деймонтом, Беном Аффлеком і Джоді Коммер. В основі сценарію, який, до речі, у співавторстві з Ніколь Холофсенер написали нерозлучні друзяки Аффлек і Деймонт, Кінга Еріка Джегера «остання дуель: правдива історія випробування битвою в середньовічній Франції». Дійсно була дуель між Жаном де Карружем (зіграв Метт Деймон) і Жаком Ле грі (грає Адам Драйвер). Чому фільм називають психологічним трилером-читайте в огляді  InfoResist.

“Остання дуель”

Сюжет побудований за принципом “Расемона” (ситуація, яку учасники або очевидці описують кожен по-своєму і часто їх слова суперечать), ну прямо як у Куросави. Згадайте, адже там теж з різних точок зору описувалася історія згвалтування і, звичайно ж, ворожнеча двох чоловіків.

По суті, у Рідлі це три різних фільми, три різних правди, хвацько хитросплетені, з однією канвою і хронометражем. Правда Жана де Карружа в картині-історія про зраду і помсту.  Метт Деймон добре зіграв – його герой безстрашний в бою, втім, крім цього він особливо нічого і не вміє, ні читати, ні писати. Він готовий поплатитися головою заради захисту свого доброго імені, добре ім’я дружини його особливо не цікавить, це лише привід.

“Остання дуель”

Історія Жака Ле грі повністю суперечить цій картинці. Відвага де Карружа показана, як необгрунтована претензія, а неповага до графа П’єра, яке він і не намагається приховувати, вельми зухвалим. До речі, в цій частині розкривається персонаж Аффлека, він хороший і вірний друг, розумний правитель, але аж надто легковажний і розпусний. Він підносить великодушного і начитаного Жака, віддавши йому замок, на який претендував невіглас Жан. Для Ле грі історія кохання хоча і двозначна, але герою співпереживаєш. У нього багато спільного з дружиною Жана – вони обидва шанувальники літератури, начитанні і, захищаючи її честь, заперечує все і виходить на бій.

“Остання дуель”

Третя правда-Маргарити де Тібувіль, середньовічна історія згвалтування. Тут ми дізнаємося про життя середньовічної жінки, де її цінують не більше, ніж кобилу, вона роками чекає чоловіка з походів і зобов’язана народити спадкоємця(ков). Глядач переживає її першу шлюбну ніч, співпереживаємо за ворожість сторонніх і принизливі допити. На тлі сучасного руху #metoo, Скотт в новій драмі показав таке собі дослідження культури згвалтування, підняв питання розділеної провини жінок і чоловіків, пропонуючи глядачеві самому дати відповідь на питання: “жіноче Ні означає Так, але пізніше?

“Остання дуель”

Акторська гра на вищому рівні, Деймонт трохи розчарував, він залишився ще марсіанином, а тут він вже в обладунках, чого не скажеш про водія – як все життя на конях скакав з мечем. Здивував Аффлек, мабуть, відносини з Джей Ло пішли йому на користь. Що стосується фільму, так, він змушує мізки ворушиться, чого більшість глядачів не любить. Але варто пам’ятати, що функції кіно не можуть зводитися тільки до переказу цікавих історій і показу намальованих ефектів. Однієї правди немає, з інших точок зору вона завжди постане як фантазія.

Нагадаємо, раніше ми зробили Огляд фільму”ремінісценція”.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.