Будь-які непродовольчі товари під час карантину можна придбати в гіпермаркетах, тому їх співробітники повинні особливу увагу приділяти своєму індивідуальному захисту, рекомендованому МОЗ. У програмі «Ревізор. Карантин» на «Новому Каналі» Юлія Панкова зі своєю командою перевірила, як дотримується санітарно-гігієнічних норм гіпермаркет “Ашан”, відомий не тільки в Україні, але і в інших країнах.
Ведуча програми “Ревізор” прийшла з перевіркою в один із мережевих гіпермаркетів, розташований в селі Петропавлівська Борщагівка під Києвом за адресою Велика Окружна дорога, 4. На вході Панкову зустрів один із охоронців, який перевіряє температуру відвідувачів. Сам він був у рукавичках, масці і захисному халаті.
На стіні всередині приміщення ведуча побачила безконтактний дезінфектор, а також інформаційну табличку, на якій були перераховані рекомендації МОЗ на час розповсюдження коронавірусу. Незважаючи на те, що відстань між людьми зараз має бути не менше 1,5 метрів, Панкова помітила, що покупці скупчуються в торговому залі.
Ведуча запитала, хто стежить за кількістю клієнтів, на що їй відповіли, що на вході їх рахують охоронці, а на виході – лінія кас.
“Хочеться просто махати руками, щоб люди не підходили”, – підкреслила ревізор.
За словами Панкової, найбруднішим місцем у магазинах завжди є ручки кошиків і візків для покупок, тому зараз вони повинні з особливою ретельністю дезінфікуватися. На жаль, люмінометр ведучої показав цифру, що значно перевищує допустимий показник у 10 одиниць – 209, небезпечну для здоров’я людей.
Ревізор зазначила, що покупцям самим варто носити гумові рукавички і дезінфікувати ручки кошиків і візків, щоб зменшити ризик зараження COVID-19. Перед тим, як зайти до кухні гіпермаркету, Панкова, а також усі члени знімальної групи наділи захисні халати, шапочки та бахіли. Також у них перевірили медичні книжки.
Головний кухар розповіла, що коли персонал приходить на роботу, у всіх вимірюють температуру тіла, дезінфікуються руки спеціальним розчином. Вона зазначила, що співробітників розділили на дві групи, які не повинні перетинатися. Всі кухарі були на кухні в масках і шапочках, при цьому вони змогли відповісти на питання про те, як часто потрібно міняти засоби індивідуального захисту – раз у 2 години.
Панкова помітила, що всі овочі, гриби і каші, які пройшли термічну обробку, знаходяться в лотках, покритих харчовою плівкою і простікеровані. Дати на них свідчать про те, що інгредієнти свіжі і їх можна використовувати для приготування страв. У холодильній камері також був порядок: соління, ковбаси та інші продукти знаходяться в окремих ємностях і розподілені по відділах.
В холодильній камері, в якій знаходяться оброблені м’ясні туші, персонал відповідально підійшов до розповіді про те, як він приймає м’ясо від постачальників і нормами, які повинні дотримуватися, ревізор залишилася задоволена. Упаковки з розфасованими шматками яловичини Панкова перевірила на чистоту і результат в 111 одиниць підтвердив те, що всі покупки, які люди приносять додому, потрібно дезінфікувати.
М’ясний холодильник не підвів, температура яловичини в 2,3 градуси показала відповідність встановленій нормі. А ось температура в холодильнику з рибою виявилася трохи зависокою – від 5 до 7 градусів, незважаючи на те, що вона повинна бути не більше 4-х. Співробітники надали за запитом Панковій журнал, у якому зазначаються всі дати прийому риби та її придатності.
Фрукти і овочі на стендах в “Ашані” лежали без упаковки, але поряд з ними були стійки з одноразовими рукавичками, якими клієнтам рекомендують користуватися при виборі товару. Ревізор закликає українців користуватися рукавичками, а вдома мити всі овочі і фрукти.
За словами однієї з робітниць гіпермаркету Олени, в торговому залі на 12 тисяч квадратних метрів може перебувати не більше 1200 осіб, за чим мають стежити охоронці. Олена повідомила, що кількість людей відстежується і вноситься в спеціальну документацію. Кожні 10 хвилин зазначається, скільки людей заходить і виходить.
На касі самообслуговування Панкова розплатилася за допомогою безконтактного терміналу за упаковку м’яса. Попутно вона помітила табличку, на якій ішлося про те, що в черзі до однієї каси може бути не більше 8 людей, а на підлозі гіпермаркету є розмітка.
“У вас дуже багато плюсів, але є і недоліки. Я довго зважувала своє рішення і вирішила: сьогодні “Ревізор” рекомендує гіпермаркет “Ашан”. Я вас вітаю, ви молодці, ви справді робите дуже велику роботу”, – підсумувала Панкова.
Нагадаємо, у програмі «Ревізор. Карантин» на «Новому Каналі» Юлія Панкова зі своєю командою перевірила, як дотримується санітарно-гігієнічних норм одна з найбільш затребуваних у країні мереж ресторанів японської кухні «Сушія».