Перші висновки української комісії в Ірані: Двигуни не горіли, цілком ймовірна версія теракту

Версія несправності двигунів в українському літаку, який зазнав аварії в Ірані, наразі не підтверджується у зв’язку з відсутністю слідів пожежі на двигунах. Про це повідомило джерело «Цензор.НЕТ» з державної комісії з розслідування обставин катастрофи «Боїнга 737» у Тегерані.

Співрозмовник повідомив, що група експертів прибула на місце, куди звозять уламки літака та інші предмети, знайдені в окрузі.

«Наразі я спостерігаю обидва двигуни літака – і не бачу на них слідів пожежі. Сюди доставлені фрагменти правого крила – там теж немає слідів пожежі. Тобто версія несправності двигунів, вибуху двигунів, на даний момент не підтверджується. Літак горів – але версія виходу з ладу двигунів не підтверджується», – розповіло джерело.

За його словами, начальник управління цивільної авіації Ірану Алі Абідзаде надав попередні дані: літак вилетів о 6:13 ранку, але через 5 хвилин на висоті 2 тис. 400 метрів почав падати, загорівся і розбився.

Іранські диспетчери стверджують, що ніяких повідомлень з борту лайнера не надходило. При цьому український «Боїнг» нібито розвернувся до аеропорту, однак поки невідомо чи був цей розворот керованим чи ні.

Обидві «чорні скриньки» були знайдені і попри ушкодження їх можна відновити. Співрозмовник з комісії запевнив, що іранці готові надати доступ до розшифровки «чорних скриньок» і сприяти подальшому розслідуванню, зокрема надати інформацію про дані з радарів контролю за повітряним рухом.

Маючи деякі відомості, комісія зробила попередні висновки:

  • Український лайнер вийшов з ладу, а на його борту спалахнула пожежа, однак не через несправність двигунів. Ймовірно, вогонь охопив салон літака. Причина спалаху поки невідома.
  • «Боїнг 737» був новим і система управління не могла вийти з ладу. Немає ознак несправності, про які стало б відомо наземним службам.
  • Версія про помилку пілотів малоймовірна. Екіпаж був посиленим і підготовленим до дій в екстремальних умовах. Вивести їх з ладу могла тільки раптова подія, яка одночасно вразила б систему зв’язку, управління і екіпаж «Боїнга». Звичайних причин для цього недостатньо, оскільки навіть при несправності двигунів екіпаж би зумів зв’язатися з диспетчерами.
  • З огляду на зазначене можна припустити, що версія теракту, вибуху зенітної ракети або зіткнення з дроном цілком ймовірна.

«Записи з радарів аеропорту покажуть обставини в момент катастрофи, і тоді буде зрозуміло – чи зближувалися якісь об’єкти або ні. Таким чином, навіть саму дику ракетну версію наразі відкинути не можна», – додав співрозмовник з комісії.

Раніше повідомлялося, що в Мережі з’явилася світлина головки ракети російського ЗРК “Тор”, нібито зроблена на місці катастрофи українського літака МАУ в Тегерані. Міжнародна дослідницька група Bellingcat заявила, що перевірить цю версію.

Також на інформацію про можливий фрагмент ракети на місці падіння відреагувала РНБО України.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.