Версія несправності двигунів в українському літаку, який зазнав аварії в Ірані, наразі не підтверджується у зв’язку з відсутністю слідів пожежі на двигунах. Про це повідомило джерело «Цензор.НЕТ» з державної комісії з розслідування обставин катастрофи «Боїнга 737» у Тегерані.
Співрозмовник повідомив, що група експертів прибула на місце, куди звозять уламки літака та інші предмети, знайдені в окрузі.
«Наразі я спостерігаю обидва двигуни літака – і не бачу на них слідів пожежі. Сюди доставлені фрагменти правого крила – там теж немає слідів пожежі. Тобто версія несправності двигунів, вибуху двигунів, на даний момент не підтверджується. Літак горів – але версія виходу з ладу двигунів не підтверджується», – розповіло джерело.
За його словами, начальник управління цивільної авіації Ірану Алі Абідзаде надав попередні дані: літак вилетів о 6:13 ранку, але через 5 хвилин на висоті 2 тис. 400 метрів почав падати, загорівся і розбився.
Іранські диспетчери стверджують, що ніяких повідомлень з борту лайнера не надходило. При цьому український «Боїнг» нібито розвернувся до аеропорту, однак поки невідомо чи був цей розворот керованим чи ні.
Обидві «чорні скриньки» були знайдені і попри ушкодження їх можна відновити. Співрозмовник з комісії запевнив, що іранці готові надати доступ до розшифровки «чорних скриньок» і сприяти подальшому розслідуванню, зокрема надати інформацію про дані з радарів контролю за повітряним рухом.
Маючи деякі відомості, комісія зробила попередні висновки:
- Український лайнер вийшов з ладу, а на його борту спалахнула пожежа, однак не через несправність двигунів. Ймовірно, вогонь охопив салон літака. Причина спалаху поки невідома.
- «Боїнг 737» був новим і система управління не могла вийти з ладу. Немає ознак несправності, про які стало б відомо наземним службам.
- Версія про помилку пілотів малоймовірна. Екіпаж був посиленим і підготовленим до дій в екстремальних умовах. Вивести їх з ладу могла тільки раптова подія, яка одночасно вразила б систему зв’язку, управління і екіпаж «Боїнга». Звичайних причин для цього недостатньо, оскільки навіть при несправності двигунів екіпаж би зумів зв’язатися з диспетчерами.
- З огляду на зазначене можна припустити, що версія теракту, вибуху зенітної ракети або зіткнення з дроном цілком ймовірна.
«Записи з радарів аеропорту покажуть обставини в момент катастрофи, і тоді буде зрозуміло – чи зближувалися якісь об’єкти або ні. Таким чином, навіть саму дику ракетну версію наразі відкинути не можна», – додав співрозмовник з комісії.
Раніше повідомлялося, що в Мережі з’явилася світлина головки ракети російського ЗРК “Тор”, нібито зроблена на місці катастрофи українського літака МАУ в Тегерані. Міжнародна дослідницька група Bellingcat заявила, що перевірить цю версію.
Також на інформацію про можливий фрагмент ракети на місці падіння відреагувала РНБО України.