У розпорядженні журналістів з’явився сенсаційний доказ – запис переговорів диспетчерської аеропорту Тегерану і другого пілота літака іранської компанії “Асеман Ейрлайнз”. Людина за штурвалом іранського лайнера бачила пуск ракети, і вибух, повідомляє ТСН.Тиждень.
Головне, про що стало відомо із запису – іранські авіаслужби не просто приховували справжню причину авіакатастрофи літака “МАУ“. Цей запис доводить – іранці бачили ракету з моменту пуску і до того, як вона потрапила в український літак.
Борт “Міжнародних Авіаліній України” злетів в 6:20 8 січня. У той же час сідав іранський борт компанії “Асеман Ейрлайнз”. Рейс Шираз-Тегеран, номер 3768. Приблизно за три хвилини пілот-іранець побачив ракету.
Представляємо вашій увазі розшифровку розмови:
“Air Ukraine International (Tower-Pilot3768)
Хронометраж запису 05:12
Диспетчер: – Доброго ранку, “Українські Міжнародні Авіалінії” 752 (не чітко), визначено, ваша висота вильоту 260, рухайтеся на 6000 футів, повернути праворуч.
Диспетчер: – Після 6000 футів направлення на Парок.
Пілот EP3768: – Заходимо на посадку з півночі, 3768.
Диспетчер: – Доброго ранку, 3768.
Диспетчер: – “Асеман” 3768 (не чітко), визначити 3343 зліва, рівень 110.
Пілот EP3768: – Борт 3768, на зв’язку.
Пілот EP3768: – Заходимо на посадку з півночі, 3768.
Пілот EP3768: – Ні, сер?
Пілот EP3768: – Зона 320, для прольоту активна?
Диспетчер: – GPS (нерозбірливо).
Пілот EP3768: – По маршруту спалаху, як від ракети. Щось там таке має бути?
Диспетчер: – Зона 320? На відстані кількох миль? Де?
Пілот EP3768: – Точно не можу сказати. Але, я думаю, це (аеродром) Пайам, (місто) Карадж.
Диспетчер: – Скільки миль? Де?
Пілот EP3768: – Я зараз бачу світло, як вона летить звідти.
Диспетчер: – Нічого про це нас не інформували.
Диспетчер: – Як виглядає? На що схоже це світло?
Пілот EP3768: – Це точно світло від ракети.
Диспетчер: – Вона ж не в бік міста (Тегеран) летить, ні?
Пілот EP3768: – Можливо… А, ні, ні, з боку міста злетіла.
Диспетчер: – Нам нічого не повідомили, але продовжуйте спостерігати.
Пілот EP3768: – Добре. Стаю на курс посадки.
Диспетчер: – “Українські Міжнародні Авіалінії” 752, прийом.
Диспетчер: – “Українські Міжнародні Авіалінії” 752, прийом!
Диспетчер: – “Українські Міжнародні Авіалінії” 752, як чути?!
запит повторюється кілька разів з 02:27 до 04:25, без відповіді)
Диспетчер: – “Асеман” 3768, 9000 (не чітко), курс на посадку.
Диспетчер: – “Асеман” 3768, все, більше ви нічого там вгорі не бачите?
Пілот EP3768: – Пане інженер, ми бачили вибух, спалах від вибуху, не розуміємо, що це.
Диспетчер: – Ми точно не знаємо…
Пілот EP3768: – На нашому курсі все нормально?
Диспетчер: – Так, я не думаю, що для вас будуть якісь проблеми.
Пілот EP3768: – Дай Боже!”
Нагадаємо, 8 січня біля аеропорту в Тегерані розбився український літак Boeing-737″, що належить компанії МАУ. Все 176 осіб, що знаходилися на борту, загинули. 11 січня, після декількох днів заперечення причетності іранських військових до катастрофи літака МАУ, влада Ірану визнала, що їхні військові випадково збили його ракетою.