Ізраїльська оборонна компанія Plasan заявила про завершення робіт над автомобільним кузовом з вуглепластика і композитних матеріалів. Як стверджують представники компанії, подібні кузова у майбутньому будуть використовуватися в автопромисловості. Якщо водій знаходиться в пошуку кузовних запчастин, витратних матеріалів та аксесуарів для свого авто, то йому може допомогти каталог запчастин Avtopro.ua https://avtopro.ua/catalog/.
Детальніше про розробку
Як пояснюють представники Plasan, компанія має великий досвід роботи з композитними матеріалами. Нагадуємо, що Plasan створює захисні покриття для військового транспорту. Захист для подібного транспорту повинен бути надійним і при цьому легким. Неметалевий автомобільний кузов створювався за підтримки сторонніх компаній. Про нього відомо наступне:
- Кузов на 45% легше сталевого, а також на 20% легше алюмінієвого;
- Повністю відмовитися від металу не вдалося – окремі елементи виконані з алюмінію;
- По міцності кузов не поступається аналогам з металу.
Найбільш відповідальні елементи кузова виконані з вуглецевого волокна. Для виготовлення труб каркаса Plasan скористався технологією витяжної екструзії. Це дозволило рівномірно розподілити матеріал по всій довжині труб. Панелі, що утворюють боковини кузова, дах і підлогу, зроблені з композитних матеріалів. Місця кріплення труб до панелей виконані з пресованого алюмінію.
Перспективи кузовів з вуглепластику
Ронен Бергер, керівник одного з відділів Plasan, вважає розробку компанії проривною. Повноцінний кузов, в якому практично не використовується метал, виявився відносно простим у виробництві. Але поки подібне виробництво є дорогим. У Plasan пояснюють, що це обумовлено високою вартістю вуглецевого волокна. У майбутньому його виробництво може впасти в ціні, що зробить неметалеві автомобільні кузови більш перспективними з фінансової точки зору.
Як зазначив Нін Кан, головний інженер Plasan, при створенні кузова компанія прагнула до найкращого відношення міцності конструкції до її ціни. Дороге вуглецеве волокно використовувалося для зміцнення найбільш відповідальних елементів кузова. Незважаючи на вартість, подібні кузови можуть виявитися затребуваними в електромобілях навіть сьогодні. Прагнення до підвищення пробігу електричного транспорту обертається зростанням його маси – автоконцерни оснащують електромобілі більш важкими акумуляторними блоками та електричними двигунами. Використання нетрадиційних матеріалів у виробництві кузовів є одним з варіантів вирішення цієї проблеми.