У компанії Київстар прокоментували законопроект, яким пропонується зобов’язати операторів надавати послуги зв’язку на основі укладання договору з наданням абонентом особистих даних, а також дозволити операторам мобільного зв’язку блокувати «сірим» мобільним терміналам доступ до своїх мереж. Про це повідомила прес-служба оператора у відповідь на запит InfoResist.
“Ми будемо вивчати текст законопроекту, але, на наш погляд, він потребує громадського обговорення”, – зазначили в прес-службі.
При цьому в компанії вважають, що боротися з “сірими” телефонами повинні митниця і правоохоронці.
“Для протидії крадіжкам або незаконному ввезенню мобільних телефонів в Україні є вся необхідна законодавча база. Боротьба з “сірим” імпортом – функція органів митного контролю та правоохоронців. Перекладати цю роботу на мобільних операторів або самих клієнтів – неправильно. Наприклад, абонент, який придбав мобільний телефон у діючій торговельній точці за законом, є добросовісним набувачем і не може нести відповідальність за те, що мобільні телефони могли потрапити до магазину «нелегальним шляхом» – це відповідальність продавця”, – зазначили в Київстарі.
У продажу SIM-карт за паспортами є свої плюси, вважають в компанії.
“Наприклад, «ідентифікація» власників SIM-карт зробить неможливим шахрайства з банківськими рахунками, «прив’язаними» до номерів мобільних телефонів. Багато перспективних послуг, наприклад, Mobile ID, також неможливі без ідентифікації клієнтів. Однак, в Україні понад 90% абонентів обслуговуються анонімно, неперсоніфіковано. Тобто, теоретично можна уявити, яку велику кількість незадоволених клієнтів ми отримаємо, якщо діяти в наказовому порядку”, – пояснили в компанії.
Крім того, додав оператор, закони України зворотної сили не мають а, значить, статус абонентів, які вже підключилися, не може змінюватися без їх згоди.
“Зауважимо, що процедура ідентифікації абонентів препейд вже передбачена в телеком законодавстві України, в якості добровільного вибору. Ми дуже сподіваємося, що в ході обговорення даного законопроекту буде знайдено оптимальне рішення, яке дозволить дотримати баланс між інтересами ринку і переваг користувачів”, – резюмують в Київстарі.