Прикордонник побив працівника компанії, яка виробляє військові системи зв’язку HIMERA. Про це йдеться в офіційній заяві компанії у соцмережі Х.
Компанія висловила обурення через дії посадових осіб прикордонної застави «Стужиця», які, за її даними, застосували силу проти 23-річного працівника HIMERA. Інцидент стався 27 вересня 2024 року, коли працівник разом з друзями прямував до глемпінгу в селі Вишка на Закарпатті. За висновком лікарів травматологічного пункту, він отримав забої м’яких тканин голови та лівого ліктьового суглоба.
За словами представників компанії, прикордонники також чинили психологічний тиск на працівника, погрожували, наділи на нього кайданки, вилучили мобільний телефон та відмовили у праві на адвоката, порушуючи його конституційні права.
Конфлікт нібито виник через відмову працівника HIMERA визнавати звинувачення у спробі незаконного перетину кордону та підписувати пояснення, продиктоване прикордонниками. Підстави для таких звинувачень розглядатиме суд.
Компанія HIMERA закликала до негайного і неупередженого розслідування перевищення службових повноважень прикордонниками та притягнення винних до відповідальності. Представники HIMERA заявили про готовність до співпраці з правоохоронними органами, ЗМІ та правозахисниками для подальшого розслідування обставин інциденту.
Чим займається HIMERA
HIMERA — українська компанія, заснована в 2022 році, що спеціалізується на розробці та виробництві тактичних радіостанцій для військових та екстрених служб. Її продукція, зокрема моделі HIMERA G1 та HIMERA G1 Pro, забезпечують захищений зв’язок, стійкий до засобів радіоелектронної боротьби, завдяки використанню технологій псевдовипадкової перебудови робочої частоти (ППРЧ) та шифрування AES-256. У квітні 2024 року HIMERA уклала ексклюзивну дистриб’юторську угоду з американською компанією Reticulate Micro для постачання своєї продукції до США та до інших міжнародних клієнтів. Компанія активно масштабує виробництво та розширює продуктову лінійку, залучаючи інвестиції для розвитку та виходу на нові ринки.
Оновлення: В коментарі для dev.ua співзасновник і CEO HIMERA Міша Рудомінський розповів деталі інциденту.
Він зазначив, що постраждалий співробітник вже працює і почуває себе нормально. Всі травми виявились зворотніми й фізично він вже відновився, оскільки минуло вже більше місяця після події.
Рудомінський пояснив, що компанія більше місяця не виходила в публічний простір з історією, тому що на співробітника був складений протокол про адміністративне правопорушення.
«Працівник його оскаржує. Для того, щоб не нашкодити цьому процесу ми взяли „паузу мовчання“», — сказав CEO HIMERA.
Самому працівнику чи компанії ДПСУ пояснень не давала. Але під час судового розгляду щодо оскарження протоколу про адмінправопорушення і у справі про притягнення до відповідальності за побиття вони мають зайняти офіційну позицію.
«У першому кейсі можна розкривати якусь інформацію, коли буде судове рішення. По другому — поки не надавали роз’яснень. Працівник подав заяву в поліцію по факту побиття. Наразі триває досудове розслідування», — підсумував Рудомінський.