Ринок палива працює в Україні стабільно, хоч і з особливостями, пов’язаними з війною в країні, а також із диверсифікацією джерел постачання. Про це розповів директор ТОВ “Консалтингова група А-95» Сергій Куюн в інтерв’ю BBC.
“Я б не став драматизувати ситуацію, тому що перший шок пройшов. Цей ринок працює більш-менш стабільно”, – зазначив він.
За словами Куюна, сьогодні паливо для України шукають по всій Європі і ситуація в країні нормалізувалася.
“Я не думаю, що буде якась профіцитна ситуація. За моїми оцінками сьогодні залишилося менше половини від загальної кількості АЗС, які працювали до війни. Але краще нехай буде такий режим, ніж не буде пального взагалі. Щодо дизпалива я взагалі не бачу, щоб були якісь обмеження. Ситуація, можна сказати, нормалізувалася”, – сказав експерт.
Він пообіцяв, що найближчим місяцем ринок остаточно стабілізується, але колишнього розмаїття на ринку вже не буде.
“Я не думаю, що буде повна стела декількох марок бензинів, декількох дизпалива, такого вже не буде. 92-го бензину взагалі у нас уже не буде, тому що його не виробляють у Європі. Щодо газу, ситуація теж складна, тому що його залишки невеликі були. Зараз переводити машину на газ не варто, вся ця історія закінчилася”, – додав Куюн.
За його словами, надалі ситуацію слід прогнозувати з урахуванням того факту, що в Україні будуть повністю перебудовані логістика і постачання, оскільки всі три джерела, з яких Україна отримувала імпортне пальне – Білорусь, Росія і постачання морем, – більше не актуальні.
“Крім поставок з Євросоюзу, інших напрямків постачання у нас більше немає”, – підкреслив він.
Куюн пояснив, що щодо цін на пальне, і враховуючи зростання цін в Європі, це буде залежати від рівня податків в Україні.