Міністерство охорони здоров’я оптимізує надання екстреної медичної допомоги, для цього вводиться чотири категорії терміновості викликів і, відповідно, алгоритмів реагування на них. Про це сьогодні на брифінгу сказала перший заступник міністра охорони здоров’я Ірина Садов’як.
“На етапі реформування галузі ми відзначили, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою (“швидкої”, – ред.). З загальної кількості дзвінків, а це 6,8 млн, 4,7 млн є несвоєчасними”, – сказала вона.
Садов’як зазначила, що команда МОЗ працює над оптимізацією надання екстреної медичної допомоги. Вже розробили оптимальні алгоритми надання екстреної медичної допомоги за певними категоріями викликів.
Так, виклики екстреної медичної допомоги розділені на чотири категорії:
- Категорія 1 – це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, або реанімаційних заходів. Для цієї категорії виклику час до першого контакту з хворим має становити менше 10 хвилин.
- Категорія 2 – екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, що можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин.
- Категорія 3 – не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров’я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Ці виклики будуть скеровані на первинну ланку, а при можливості на виклик поїде бригада, яка не задіяна на викликах для попередніх категорій.
- Категорія 4 – непрофільні виклики. Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної меддопомоги, і пацієнт може отримати консультацію телефоном, або буде скерований на надання допомоги сімейним лікарем.
Також заступник міністра розповіла, що тариф на виклик бригади екстреної медичної допомоги підвищили з 112 гривень до 163 гривень.
- Голова МОЗ Максим Степанов запевнив, що медреформа буде реалізована, однак після виправлення помилок.
- Колишня в. о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун розкритикувала владу за зміни медреформи.