У Росії на 4% знизилися роздрібні продажі горілки в порівнянні з минулим роком. Про це повідомляє РБК з посиланням на дослідження російського Національного рейтингового агентства (НРА).
У першому півріччі 2021 року роздрібні продажі цього міцного алкогольного напою склали 344 млн літрів, що на 4% менше, ніж у першому півріччі 2020 року. При цьому це на 3% менше, ніж у першому півріччі 2019 року.
Дослідницька компанія GfK, яка відстежує покупки близько 20 тис. російських домогосподарств, теж зафіксувала зниження попиту на горілку. За даними GfK, продажі горілки знизилися майже на 8% в порівнянні з першою половиною 2019-го.
Водночас у торговельній мережі «Азбука смаку» повідомили, що в перші шість місяців 2021 року продажі горілки в натуральному вираженні зменшилися на 11%, якщо порівнювати з тим же періодом 2020 року, і на 1,6% у порівнянні з першим півріччям 2019 року.
За інформацією GfK, частка домогосподарств, які купують горілку, поступово знижується з 2016 року. Цього року 32% сімей хоча б раз придбали цей алкогольний напій, а в 2019 році ця частка становила 35%. Втім, середнє споживання горілки на сім’ю залишилося стабільним – майже 6,5 літра на рік.
У НРА пояснили, що попит на горілку, ймовірно, знизився через високі акцизні ставки, а також обмеження на торгівлю і рекламу. За даними агентства, акциз займає більше третини в ціні горілки. Його підвищення може призвести до збільшення середніх цін на горілку на 1,5% в рік.
Президент Союзу виробників алкогольної продукції Ігор Косарєв заявив, що споживання горілки в РФ потрібно оцінювати не з точки зору «більше або менше п’ють», а більше або менше вживають легальну продукцію. Близько 35% алкоголю в Росії виробляється нелегально, оскільки понад 70 тис. населених пунктів в країні не мають магазину з ліцензією на горілку.
Як наслідок, жителі змушені пити або підроблений продукт або самогон.
- Окружний суд Гааги зняв арешт з брендів горілки “Столична” і “Московська”, накладений за позовом колишніх акціонерів ЮКОСа.