Україна вивчить версію паніння в Ірані літака «Міжнародних авіаліній України» з російського ЗРК «Тор» і має намір шукати уламки ракети. Про це на своїй сторінці в Facebook заявив секретар РНБО Олексій Данилов.
Данилов нагадав, що сьогодні вночі за дорученням президента України Володимира Зеленського державна комісія з розслідування катастрофи в складі 45 чоловік з 12 міністерств і відомств прибула в Тегеран.
За інформацією секретаря РНБО зараз йде нарада за участю представників компетентних органів Ірану, в тому числі іранського ІСАО (Міжнародна організація цивільної авіації).
В ході заходу обговорюються різні версії причин трагедії. Серед основних знаходиться і ймовірність ураження лайнера ракетою ЗРК взагалі і ЗРК «Тор» зокрема.
Не виключається також зіткнення з БПЛА або іншим літаючим об’єктом.
Одна з версій – руйнування і вибух двигуна з технічних причин.
Вважається також, можливо, стався вибух всередині літака в результаті терористичного акту.
Зазначається, що до складу комісії входять фахівці, що брали участь у міжнародному розслідуванні російської атаки на малайзійський “Боїнг” МН-17 17 липня 2014-го року в небі над Донбасом і у вивченні фрагментів російської зенітної ракети “Бук”, яка малайзійський літак і збила.
«Як відомо, наші експерти показали високий рівень професіоналізму в цій справі», – додав Данілов.
В даний час комісія погоджує з владою Ірану питання виїзду на місце падіння і збирається приступити до пошуків уламків ракети ЗРК “Тор” у відповідності з тими даними, що були опубліковані в інтернеті.
«На даний момент ми проводимо ефективні дипломатичні переговори з іранською стороною, є всі підстави сподіватися на співпрацю з усіх питань, включаючи участь нашої комісії розшифровки “чорних скриньок” нашого літака», – резюмував секретар РНБО, нагадавши, що розслідування перебуває на особистому контролі у Зеленського і пообіцявши, що про всі події будуть оперативно інформувати суспільство і ЗМІ.
Нагадаємо, в Інтернеті з’явилася фотографія головки російського ЗРК «Тор», нібито зроблена на місці катастрофи українського літака кампанії «Міжнародні авіалінії України». Міжнародна дослідницька група Bellingcat вже перевіряє цю версію.