Що може вказувати на несправність термостата в автомобілі

Термостат – один із головних регуляторів температури охолоджуючої рідини двигуна, який забезпечує роботу силового агрегату за оптимальних температур. У нормі термостат залишається закритим під час прогріву двигуна і відкривається, коли температура стає високою. Сама деталь влаштована досить просто. Термостат Ланос принципово не відрізняється від аналогічного виробу з авто іншої моделі. Перевірити справність термостата також досить легко. Пропонуємо докладніше.

Поломки та діагностика

Судити про наявність проблем із термостатом можна за низкою непрямих ознак. Наприклад, неможливість прогріти двигун говорить про те, що термостат блокується і залишається у відкритому положенні – рідина, що охолоджує, постійно проходить через нього, швидко знижуючи температуру агрегату і не даючи дійти до робочих позначок в 75-105°C. Алгоритм роботи термостата:

  • Перетік антифризу у мале коло системи охолодження після запуску двигуна (клапан закритий);
  • Поступове відкриття клапана у міру того, як температура двигуна наближається до робочої;
  • Повне відкриття клапана при навантаженні та температурі понад 90°C.

Залежно від характеру несправності термостат може залишатися повністю відкритим, закритим або «залипати» у напіввідкритому положенні. У першому випадку антифриз вільно протікає системою, а двигун не прогрівається повністю. У другому випадку можливе кипіння антифризу в розширювальному бачку та перегрів мотора. З напіввідкритим термостатом температурний режим роботи двигуна нестабільний, що особливо помітно в літню спеку.

Перевірити справність роботи термостата можна двома способами. Перший: почніть прогрівати мотор і візьміться руками за шланг, що подає системи охолодження і нижній патрубок. В ідеалі верхній шланг повинен прогріватись, а нижній не змінювати температури. Після повного прогріву двигуна вони обидва стануть гарячими. Обидва патрубки відразу стали гарячими – термостат відкритий. Мотор прогрівся, а нижній шланг залишився холодним – термостат повністю закритий. Відчутна різниця температур між нижньою та верхньою частиною радіатора говорить про те, що клапан «залип» у напіввідкритому положенні. Другий варіант перевірки: опускання термостата в гарячу та холодну воду. Залежно від температури шток клапана буде то закриватися, то відкриватися. Сам термостат не є ремонтопридатним елементом автомобіля, тому при наявності поломок його треба повністю замінити.

 

wcNI3Kn6Vx1yWDqdqHCNTrO2Sw_tpNmFEFb-2MFMXIsbviw91WU7sedzrB4U0vPzqOQVc3YnpQDAFGXyeSlahbMIF9DXwF88gscSH8B27w-0rYk8qZkjLj7AEbyL51myGfrQdJgENFnHwTreNtW33n4eDu6IOGCTtaJnmr9-PjjkfZ77NscbjN-wiCsumw

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.