Команда російського опозиціонера Олексія Навального оприлюднила нове розслідування , в якому розповіла про розкішну яхту президента РФ Володимира Путіна “Грейсфул”. Яхту негайно переправили з Німеччини перед вторгненням в Україну та доробляли вже під час війни.
“Грейсфул” – одна із трьох великих яхт Путіна. Як і “Олімпія” з “Шехерезадою”, оформлена “Грейсфул” не на Путіна, але зроблена вона саме для нього. За даними ФБК, “Грейсфул” зробили на базі старої яхти Путіна за допомогою масштабної реконструкції, повного ремонту та дуже дорогого обладнання.
“Шехерезаду” заарештували у порту Марина ді Каррара в Італії, а “Грейсфул” встигли “евакуювати” до того, як вона потрапила під санкції.
Саме “Грейсфул” 19 січня 2022 власник доручив перевезти з верфі Blohm + Voss в Гамбурзі (Німеччина), хоча її ремонт там мав тривати ще рік і суперяхта була не готова. Яхту відбуксирували до Калінінграда.
У червні 2023 року, на період проведення Петербурзького міжнародного економічного форуму, оновлена “Грейсфул” прийшла з Калінінграда до Санкт-Петербурга.
А прямо зараз суперяхта зі спеціальним супроводом через увесь світ, Північним морським шляхом, йде в Сочі, повідомляють у Навального.
Соратники Навального роздобули попалубний план яхти “Грейсфул” та рахунки на ремонтні роботи.
Нагорі, на відкритій палубі, знаходиться вертолітний майданчик, салон із круглим столом на 12 місць, ліфт для їжі, велика ванна та дві контрастні купелі, характерні для резиденцій Путіна.
На палубі, на якій знаходиться капітанський місток, є лаунж-зона з роялем, трьома диванами та телевізором.
На палубі власника розміщений басейн-трансформер, який може перетворюватися на танцпол або кінозал. Така сама конструкція є на “Шехерезаді”. На цій же палубі передбачено обідню залу зі столом на 12 осіб та каміном. Там же – господарська зона з двох величезних кают. Є чоловіча та жіноча каюти. У спальні господаря знаходиться величезне ліжко, обрамлене колонами. У сусідньому від спальні приміщенні – каюта-кабінет зі спецтелефоном та макетом іншої яхти – “Шехерезади”.
З кают господаря та господині сходами можна спуститися до спортзалу. Для “Грейсфул” купували американські тренажери для ніг компанії Hoist.
На цій же палубі розміщуються каюти для гостей та екіпажу. А також кілька гідроциклів та два катери.
Ремонт передбачав перефарбування корпусу, заміну покриття вертолітних майданчиків та палуб, встановлення лежаків та сонцезахисних парасольок, ремонт меблів, полірування мармуру, модифікацію аудіозони сауни, роботи з ліфтів, басейну та джакузі, оснащення нової каюти для господаря.
Загальний бюджет яхти з усім ремонтом та розвагами лише на 2022 рік становив 32 мільйони доларів, або майже 3 мільярди рублів за нинішнім курсом. Дерев’яні вироби потягли на 240 мільйонів рублів, диван – на 4 мільйони рублів, килими – на 6 мільйонів, журнальний столик – майже 8 мільйонів, установка двох палубних камінів – 10 мільйонів, морський басейн, що стикується до яхти – 208 мільйонів рублів.
Для “Грейсфул” також купували дорогий посуд, гребінець за 11 000 рублів (майже як прожитковий мінімум в РФ), нарди за півмільйона рублів і три броньовані парасольки по 1,2 млн кожен.
Яхту “Грейсфул” через кілька місяців після початку війни було включено до американських санкцій, але задля її ремонту було збудовано складну систему, цілу інфраструктуру з помічників у Європі, Туреччині та Дубаї, які у щоденному режимі допомагають обходити американські санкції.
Ще у вересні 2021 року на яхті зламалася система MTU з дисплеями, що дозволяє коригувати параметри двигунів.
Естонська фірма “Бриз Марін” погодилася не тільки купити та привезти до Росії дисплеї для яхти Путіна, а й допомогти з їх перепрограмуванням. Естонський посередник забрав обладнання в Петербурзі, знайшов кур’єра, який відвіз все до Німеччини на завод – і навесні 2023 відремонтоване повернули до Росії.
Італійські постачальники продовжили ділові відносини з керуючим яхтою “Грейсфул”, незважаючи на санкції. Рахунок на форму готували, опускаючи всі деталі, що компрометують. Рахунок кілька разів переробляли: спочатку оформили на російську компанію, яка управляє яхтою, потім на естонську фірму, у результаті форму сплатила фірма з Дубая. Після оплати з Італії товари відправили до Литви, щоб звідти доставити до Калінінграда прямо до яхти.
Так само везли і парасольки для яхти за маршрутом Туреччина – Литва – Калінінград.
Естонську фірму, яка допомагає закупити одяг в обхід санкцій, очолює та сама людина, яка допомагала з дисплеями для яхти. І справи у компанії після вторгнення РФ в Україну пішли вгору.
У Навального наголошують: вже під час війни “на путінську іграшку” було витрачено 3 мільярди рублів, з них два мільярди на ремонт, ще мільярд – на утримання (зарплати екіпажу, накладні витрати, зв’язок, зберігання у сухому доці 92 млн, паливо, представницькі витрати). І гроші продовжать витрачати.