У дітей, які почали рано користуватися гаджетами, можуть бути проблеми з саморегуляцією

Робота вчених з Каліфорнійського університету у Дейвісі показує, що діти, які почали користуватися смартфонами і планшетами в більш ранньому віці, можуть відчувати проблеми з саморегуляцією. Стаття про це опублікована в Journal of the American Medical Association Pediatrics, пише Naked Science.

Дослідники оцінювали навички, які дозволяють прогнозувати успіхи у навчанні та соціалізації, а також фізичне і психічне здоров’я у особистості. Серед них — здатність до саморегуляції і планування, а також можливість контролювати свої думки, дії і почуття.

Учені протягом 2,5 років спостерігали за 56 дітьми у віці від 32 до 47 місяців. Також опитували їхніх батьків. Набір учасників експерименту проводився через роздачу листівок на дитячих заходах.

Під час індивідуальних 90-хвилинних сеансів з випробовуваними вчені просили дітей виконати 10 завдань на перевірку саморегуляції. Серед завдань були: побудова башточки з іграшкових блоків, повільна ходьба протягом певного часу, завдання на відкладене задоволення (прохання відкласти розпаковування подарунка на той час, поки дослідник не повернеться у приміщення).

Виявилося, навички саморегуляції були нижче у тих дітей, яким батьки почали дозволяти користуватися мультимедійними пристроями (такими як планшети, смартфони, телевізори) в більш ранньому віці, а також у тих, хто користувався подібними пристроями частіше. Хоча помірна взаємодія з гаджетами може бути корисна для дитини, автори дослідження впевнені, що наявні результати «підтверджують розумність обмеження на використання дітьми мобільних пристроїв».

Час, проведений в контакті з мультимедійними пристроями, оцінювали на підставі опитувань батьків. Виявилося, середня тривалість екранного часу ніяк не залежала від доходів сім’ї. Але у відносно заможних і багатих сім’ях діти отримували доступ до смартфонів і планшетів в більш ранньому віці.

Крім негативного впливу на особистісні якості дітей, є й інші причини скоротити час їхньої взаємодії зі смартфонами і планшетами.

За словами провідного автора дослідження Аманди К. Лоуренс, постійна взаємодія з екранами заважає встановити адекватні взаємини з батьками або привчитися до самозаспокійливої поведінки, що сприяє оптимальному розвитку.

Це невелике дослідження може стати першим етапом масштабного вивчення того, як електронні гаджети впливають на психічний та психологічний розвиток дітей. Автори роботи вважають, що батькам варто бути максимально обачними в цьому питанні і досить суворо контролювати екранний час своїх нащадків.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.