У МАУ відповіли на звинувачення Генштабу Ірану в тому, що збитий літак попрямував на секретну базу

Віце-президент авіакомпанії МАУ з льотної роботи Ігор Сосновський спростував звинувачення Генерального штабу Ірану в тому, що нібито літак відхилився від маршруту та через це був прийнятий за американський борт і був збитий системами ППО “Корпусу вартових ісламської революції”.

Сосновський ще раз перерахував досвід екіпажу літака – тисячі годин нальоту у пілотів і роки роботи у стюардів.

“Я перерахував ці цифри і тисячі годин нальоту для того, щоб ви зрозуміли, що ці люди роблять сотні злетів і посадок кожен рік. У тому числі в аеропорт Тегеран, в який МАУ літає більше п’яти років, п’ять разів на тиждень. Тому нічого нового для виконання польоту який виконувався в цей день, для персоналу МАУ не було. Це був самий звичайний рейс, який виконувався за маршрутом Тегеран-Київ. Вони прийшли на літак, приготували його. Отримали дозвіл на запуск двигунів. Виходили з району аеродрому згідно дозволу диспетчера. Після зльоту вийшли на зв’язок. Всупереч тому, як говорили іранці, що вони не вийшли на зв’язок. Вони вийшли на зв’язок. Абсолютно спокійним голосом доповіли про зліт. Отримали подальший дозвіл на виконання польоту та дотримувалися строго у відповідності з дозволом диспетчера”, – заявив він.

Сосновський додав, що “на землі залишилися переговори, які можуть показати і довести правильність дій екіпажу”.

Віце-президент також показав слайди, на яких зображені маршрути прямування літаків з аеропорту Тегерана, а також історію шляхів прямування літаків МАУ з цього аеропорту за кілька місяців.

“Ніякого відхилення від яких-небудь маршрутів, про які хтось хоче натякнути, не було поруч”, – говорить він.

“Це траєкторія польоту наших же рейсів по висоті польоту. Червоним, наш рейс за 8 січня”, – прокоментував Сосновський слайд опублікований нижче.

“Зверніть увагу, що для створення цих слайдів багато розуму не треба. Самий звичайний FlightRadar, який ви можете відкрити і перевірити всі мої слова до секунди”, – додав він.

Також Сосновський опублікував графік вильоту літаків з аеропорту Тегерана в той день.

“У 2.42 злетіли ми, в 2.09 до нас злетів “Катар”. У 1.47 наступна компанія і так далі. Аеропорт був повністю відкритий, в повній працездатності. Ніяких заборон на виконання польотів, ні від української адміністрації, ні від іранської влади, ніяких NOTAMов для льотчиків з приводу закриття аеропорту або стріляння іграшками куди б то не було, льотчики не знали. Вони і не могли знати, бо аеропорт працював у штатному режимі. Хто звідки і куди стріляв – це не справа пілотів цивільної авіації”, – додав він.

Також віце-президент МАУ показав таблицю рейсів після вильоту борту PS752. “Через 1,38 після нас злетіли дві іранські компанії. І потім аеропорт продовжив працювати в штатному режимі, як ніби нічого не було”.

“Я приєднуюся до президента країни, пану Зеленському, який вимагає від іранської влади повністю і беззаперечно визнати те, що сталося. Без будь яких “але”. У зв’язку з тим, що вони повинні взяти відповідальність на себе за те, що сталося з нашими людьми”, – додав він.

Нагадаємо, раніше Іран офіційно визнав, що літак МАУ було збито ракетою протиповітряної оборони в районі Тегерана. У доповіді Генштабу ісламської республіки говориться, що літак переплутали з американським через те, що він нібито відхилився від курсу. Таким чином Тегеран поклав провину на катастрофу і на українських пілотів.

У зв’язку з цим президент України в своїй заяві зажадав, щоб Іран повністю визнав свою провину.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.