У «Сінево» розповіли, що показав перший тиждень тестувань на антитіла до COVID-19

Комерційний директор мережі лабораторій «Сінево» Микола Скавронський розповів, що за перший тиждень роботи було проведено близько 2 тис. тестів на коронавірус, однак головною проблемою для них стало не виробництво тестів, а повідомлення держави про виявлені позитивні результати. Про це Скавронський пише у своїй колонці для «НВ Бізнес».

«Ми стартували з виконання двох досліджень щодо коронавірусу: на антитіла G (визначаються якщо людина перехворіла) і антитіла А (визначаються, якщо людина зараз хворіє). Почали лише тиждень тому і вже, в режимі «легкої розминки», зробили близько 2 тис. тестів. Далі — більше», – повідомив комерційний директор «Сінево».

Він зазначив, що наразі даних ще недостатньо для повноцінного і всебічного вивчення, але вони вже дають певне розуміння ситуації. Скавронський назвав три інсайти:

  1. Відсоток позитивних IgG від всіх виконаних IgG вкрай незначний.
  2. Відсоток позитивних IgA від всіх виконаних IgA істотно більший, ніж відсоток позитивних IgG від всіх виконаних IgG.
  3. Досить значна частка «сумнівних» результатів IgA, тобто частка таких результатів, які згодом теж можуть стати позитивними (хоча можуть бути і негативними, але тоді з великою ймовірністю з’являться позитивні G).

За словами Скавронського, крім аналітичних висновків, вдалося отримати і медичні під час спілкування з клієнтами. Приміром, коли ПЛР-тест на коронавірус у пацієнта негативний, а антитіла IgA позитивні. Також були ситуації, коли протягом кількох місяців у пацієнта були характерні симптоми COVID-19, але зараз у нього антитіла IgG позитивні.

«Але найбільша наша головна біль зараз — це не виробництво тестів. З цим у нас проблем немає, тести виконують надійні автомати з використанням реагентів світових виробників. У нас проблема з повідомленням держави про виявлені позитивні результати», – стверджує директор.

Він пояснив, що за законом лабораторія зобов’язана протягом двох годин після отримання позитивних результатів на коронавірус зателефонувати в районні органи СЕС і проінформувати про це.

«Ще раз: протягом 2 годин. Зателефонувати. У район. І продиктувати купу суворо конфіденційної інформації (зокрема повні персональні дані) комусь невідомому на іншому кінці дроту. У цей момент, GDPR і права людини нервово ридають від власного безсилля», – додав Скавронський.

Комерційний директор «Сінево» наголосив, що в перший день роботи на п’ять дзвінків пішло більш ніж дві години. Потім лабораторії доводилося робити по 10, 20 і навіть 30 дзвінків на день, але буває так, що на тому кінці дроту ніхто не відповідає і співробітники мимоволі стають порушниками закону.

«Безпросвітний глухий кут. Центр громадської охорони здоров’я України про цю проблему вже знає (судячи з усього, ми були першими, хто так явно розкрив це питання) і обіцяє вирішити за допомогою більш сучасних IT-технологій, але скільки на це піде часу — не знає ніхто, оскільки будь-яке рішення, крім швидкості і зручності, має ще гарантувати збереження і недоторканність персональних медичних даних», – підсумував Скавронський.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.