Україна здала у концесію ДП «Херсонський морський торговельний порт» на 30 років грузинсько-швейцарській компанії-консорціуму «Рисоіл-Херсон». Підписання угоди відбулося сьогодні під час візиту в Херсонську область президента Володимира Зеленського, повідомляє прес-служба глави держави.
«У нас сьогодні прекрасна подія для України. Перш за все – для Херсонщини. У нас перша за всю історію незалежності України морська концесія. Я вітаю всіх», – сказав Зеленський після підписання документа.
Президент подякував парламенту і, зокрема, фракцію «Слуга Народу», яка підтримала закон про концесію.
«Також хочу подякувати інвесторам. З ними ми проговорили найважливіші деталі – це збільшення робочих місць і нескорочення людей, які працюють. Збільшення заробітних плат. Будуть створюватися нормальні, законні умови, і жодного бандитизму. Мені здається, це логічно з точки зору країни, яку ми будуємо: вільну, ринкову, демократичну», – підкреслив він.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій у свою чергу повідомив, що від цього проекту державно-приватного партнерства очікується 300 млн гривень інвестицій у розвиток порту та інфраструктури міста й регіону в найближчі три роки.
«Концесіонер має дуже амбітні плани – планують не зупинятися на цьому етапі й збільшити вантажоперевалку протягом наступних кількох років до 5 млн тонн. Ми підтримуємо ці амбітні плани та бажаємо, щоб вони втілилися в життя», – зазначив Криклій.
Відповідно до угоди, концесіонер має забезпечити обсяги перевалки вантажів у 2030 році на рівні не менше 1,36 млн тонн за рік; протягом трьох з половиною років після закінчення перехідного періоду інвестувати в об’єкт концесії щонайменше 216 млн грн; здійснити внесок у розвиток місцевої інфраструктури щонайменше на 18 млн грн.
Також планується покращити якість стивідорних послуг, які здійснюються з використанням переданого в концесію майна, для споживачів.
Угода щодо передачі в концесію майна ДП «Херсонський морський торговельний порт» і майна ДП «Адміністрація морських портів України» підписана на 30 років.
Концесіонер повинен щороку сплачувати концесійний платіж у розмірі щонайменше 12 млн гривень з урахуванням індексації та 7% від чистого доходу концесіонера.
Також міністр повідомив, що планується підписання концесійної угоди з катарським інвестором щодо спеціалізованого порту Ольвія.