Міністерство інфраструктури тривалий час затягує передачу аварійно-рятувального судна “Олександр Охрименко” на баланс ВМС України. Про це повідомило джерело InfoResist.
Судно було заарештовано в 2016 році й передано у власність України, і в господарське відання Адміністрації морських портів. У 2017 році Командування ВМС України ініціювало передачу цього судна на баланс флоту, для зміцнення обороноздатності країни -“Охріменко” може залучатися до пошуково-рятувального та протимінного забезпечення, забезпечення проведення водолазних, гідрографічних, науково-дослідних робіт.
Відтоді було проведено низку робіт з підготовки передачі судна на баланс ВМС, а саме:
- проведена спільна робота Мінінфраструктури та ВМС щодо зняття арешту з судна;
- листопад 2017 – портом Південний ухвалено рішення про передачу буксира до складу ВМС і відповідно поінформовано Адміністрацію морських портів України;
- листопад 2017 – проведено обстеження буксира представниками ВМС України;
- грудень 2018 – проведена спільна робота Військово-морських сил і МІУ за визначенням фактичного стану буксира;
- 20 грудня 2018 зняття арешту з буксира (рішення суду). Суд ухвалив рішення про зняття арешту з буксира завдяки ініціативі ВМС України, що дало можливість розпочати процес передачі судна;
- Січень 2019 – повторне ініціювання питання Міністерством оборони України перед МІУ про передачу буксира.
МІУ отримало лист від Міноборони у січні 2019 року і донині воно так і залишилося без офіційної відповіді, попри попередні домовленості на всіх рівнях. З того часу це питання “застрягло”, хоча весь пакет документів відпрацьований і перебуває в департаменті держвласності МІУ.
Зазначимо, що інші відомства розуміють важливість вказаного судна і оперативно виконали свою частину роботи в цьому ділі.
Донині так і не вирішено питання проведення засідання комісії, яка має ухвалити остаточне рішення щодо “Охріменко”. Зі свого боку Міноборони відпрацювало весь пакет необхідних документів.
InfoResist зв’язався з міністром Володимиром Омеляном, але поки відповіді не отримав.
Якщо чиновники Мінінфраструктури згадають, що в країні йде війна і подібні рішення потрібно ухвалювати швидко, то великий шанс того, що зазначене судно встигне прийняти на борт водолазів ВМС і взяти участь у навчаннях “Сі Бриз-2019”, які проходять спільно зі США і партнерами по НАТО.

Зазначимо, кілька днів тому адмірал, екс-заступник Командувача ВМС, Ігор Кабаненко у своїй замітці на сайті “День” написав про важливість судна “Олександр Охрименко” для оборони країни.
“Змоделюйте ситуацію: підрив танкера на морський міні біля Одеси. Фантастика? Ні, це потенційна небезпека, тому що війна нового покоління НЕ секторальна, а тотальна. Хто в цій ситуації вийде на пошуково-рятувальне забезпечення в море? Цивільні судна? А про можливу мінну або підводно-диверсійну небезпеку хтось подумав? Можна змоделювати й інші ситуації, в яких повинні діяти не цивільні, а військові моряки – спеціальні військово-морські судна з відповідним обладнанням, військові водолази, барокамери, пілотовані та безпілотні підводні апарати і багато іншого. А якщо їх немає – то немає і пошуково-рятувального забезпечення з усіма негативними наслідками. Тому за пошуково-рятувальне забезпечення в цивілізованому морському світі відповідають саме військові моряки”, – пише адмірал.
Кабаненко додав, що більшість активів пошуково-рятувальної служби ВМС України були втрачені в Криму. “Разом з тим, слід віддати належне і подякувати військовим морякам-професіоналам, які вийшли з Криму й почали в Одесі будувати з нуля національну систему пошуково-рятувального забезпечення. Попри хронічне недофінансування потреб, ігнорування владою професійних засад цього виду оперативного забезпечення на море і багатьох інших речей – військові моряки по крупицях збирають необхідні компоненти…”