“Кров російської військової машини – це морський експорт нафти. І вже майже тільки він. Дещо про маловідомі аспекти і про те, як це просто і складно”.
В квітні-травні 2024 року наша Моніторингова група вперше власноруч почала фіксувати російський морський експорт сирої нафти та нафтопродуктів не тільки з портів Чорного моря, а ще й з Балтійського. Чому власноруч? – тому що мали багато разів нагоду впевнитися, що поширювані в світі цифри – сильно викривлені.
Це буде нова велика тема. І за обсягами нашої роботи, і за її непересічною важливістю.
Поки тільки цифри у порівнянні з Чорним морем. І таких цифр ви ще точно не бачили… Як, власне, й ми самі.
Квітень 2024: сира нафта РФ з Балтики – 11,8 млн тонн. Сира нафта РФ з Чорного моря – 4,1 млн тонн. Нафтопродукти з портів Балтики – 3,7 млн тонн, з Чорного моря – 3,6 млн тонн.
Травень 2024: сира нафта РФ з Балтики – 11,5 млн тонн. Сира нафта РФ з Чорного моря – 3,5 млн тонн. Нафтопродукти з портів Балтики – 2,5 млн тонн, з Чорного моря – 3,6 млн тонн.
(Оскільки в світі частіше використовують не тонни, а барелі, зауважимо: для російської експортної суміші Urals зазвичай використовують коефіцієнт 7,3. Тобто 1 тонна російської нафти – це 7,3 бареля. Хто бажає – може легко помножити на 7,3).
Чому така велика різниця – обсяги морського експорту сирої нафти РФ (повторимо – саме РФ) з Балтики майже в 3 рази більші, ніж з Чорного моря?
Тому що з Чорного моря йде експорт не тільки російської, а ще й казахської сирої нафти, яка не під санкціями (Каспійський трубопроводний консорціум, через Новоросійськ) – це в квітні 2024 – 6,9 млн тонн, в травні 2024 – 6,3 млн. тонн. Тобто порти Чорного моря завантажені приблизно так же, як на Балтиці.
Правда, те що на казахську нафту не поширюється ембарго – це така собі історія (бо майже третина – це частка РФ в цьому консорциумі)…
Отже сумарно Балтика і Чорне море щомісяця дають приблизно однакові обсяги морського експорту нафти, але власне російської нафти з портів Балтики йде значно більше.
Отже маємо з цих 2-х морів сумарний експорт щомісяця близько 15 млн тонн російської сирої нафти та 6-7 млн тонн російських нафтопродуктів.
Розуміємо, що у читачів виникне багато питань для уточнення: куди? якими шляхами, які судновласники тощо. Не все одразу…, Поступово. Щоб не перевантажувати.
Тим більше, що танкери, які вийшли з балтійських портів наприкінці травня – ще не дійшли до своїх Індій, Китаїв та Сингапурів…
А поки завершимо тим, про що ми говоримо вже більше 2-х років. Морський експорт нафти – і тільки він – дає відповідь на питання “Як довго путінська Росія зможе фінансувати війну проти України і агресію проти цивілізованого світу в цілому?”… Поки є експорт нафти і величезні надходження від нього…