Вартість доставки російської нафти продовжує стрімко зростати на тлі відмови власників танкерів від її перевезення за кілька днів до набуття чинності європейського ембарго. Про це повідомляє Bloomberg .
За словами суднових брокерів, ставки на перевезення між Балтійським морем та Індією зросли до $15 млн, або $20 за барель, під час навантаження після 5 грудня, коли набудуть чинності нові обмеження ЄС. Раніше перевезення цим маршрутом коштували в діапазоні $9-11 млн.
Агентство зазначає, що зростання витрат відображає проблеми, з якими стикаються постачальники російської нафти напередодні крайнього терміну, коли ЄС, зокрема деякі з найбільших у світі власників танкерів у Греції, припинять продовжувати доставку та інші послуги для неї.
Підвищенню ставок також сприяють менша кількість доступних судів та необхідність перенаправлення російської нафти від традиційних покупців у Європі до нових покупців в Азії та на Близькому Сході.
Ця ситуація сприяє переходу до доставки російської нафти так званим тіньовим флотом — танкерами, які належать невідомим власникам, які готові продовжувати перевалку, незважаючи на загрозу санкцій. Йдеться переважно про старі суди, багато з яких мають досвід роботи з режимами, які перебувають під санкціями, такими як Іран.
- Ранішеповідомлялося , що доходи РФ від експорту нафти впали до мінімуму з початку війни.
- У грудні набуває чинності часткове ембарго Євросоюзу, яке заборонить постачання російської нафти морем. Крім того, країни G7 узгодили ціновий поріг для нафти з Росії.