Легендарний вантажний літак АН-225 “Мрія” мав полетіти до Німеччини відразу після початку повномасштабного вторгнення росіян. Про це повідомляє Bild.
За інформацією газети, літак мав прилетіти до міжнародного аеропорту Лейпциг/Галле, який був для нього «другою домівкою». Там він приземлявся 32 рази, що частіше, ніж будь-де в Німеччині.
У Bild зазначили, що евакуацію літака було сплановано заздалегідь. Як розповів капітан екіпажу Дмитро Антонов, вже 23 лютого ввечері, напередодні початку повномасштабної війни, він був усередині повністю заправленого літака і був готовий відлітати. Але цього не дозволили зробити «за вказівкою найвищого керівництва».
“Переміщення АН-225 та меншого АН-124 літаків було заплановано на 25 лютого. Рішення про це було прийнято 21 лютого. Розмови про це велися за кілька тижнів до цього”, – заявив представник аеропорту Лейпциг/Галле Уве Шухарт.
При цьому німецькі журналісти стверджують, що стоянки для українських літаків у Німеччині було підготовлено ще 26 січня.
За даними Bild, супутникові знімки аеродрому в Гостомелі вказують на те, що найважливіші літаки навмисно залишили під ударом, оскільки решта повітряних суден залишилася недоторканою.
- 27 лютого внаслідок повітряної атаки російських військ на аеропорт Гостомель під Києвом було спалено літак АН-225 «Мрія».
- Головний пілот знищеного літака “Мрія” звинуватив керівництво компанії “Антонов” у саботажі порятунку літака.
- Гендиректора “Антонова” зняли з посади після перевірки.
- У жовтні 2022 року в СБУ заявили, що керівництво та співробітники «Антонова» не евакуювали «Мрію» і заважали ЗСУ обороняти аеродром.
- 10 березня 2023 року СБУ затрималаекскерівників «Антонова», зокрема колишнього гендиректора Сергія Бичкова, дії яких призвели до знищення “Мрії”.