Танкер Delfi, який зазнав аварії біля берегів Одеси, можливо був залучений у контрабанді нафтопродуктів. Про це пише місцеве видання “Думська”.
“Схема проста: бункерувальник не просто стояв, а стояв там, де його не могла (або й не хотіла) дістати морська охорона Державної прикордонної служби України. Ночами до судна підходили інші танкери, що перекачували в його місткості нафтопродукти, які згодом переправлялися малими партіями на берег – на катерах, баркасах та інших подібних плавзасобах”, – пише видання.
“Думська” вважає, що саме з контрабандою було пов’язане тривале перебування бункерувальника у відкритому морі, мінімальний склад екіпажу (три людини), небажання капітана евакуюватися, а також “брехня компетентних органів” з приводу відсутності “незаконного і шкідливого для екології вантажу”.
Видання нагадало, що зараз нафтопродукти з танкера отруюють акваторію Одеської затоки і вихлюпуються на міські пляжі.
Три роки тому Нацполіція відкривала кримінальне провадження за фактом нелегального імпорту нафтопродуктів, пише “Думська”.
Слідство встановило, що протягом 2012-2014 років “невстановлені особи організували злочинну діяльність, спрямовану на ввезення нафтопродуктів на територію України”. Нафтопродукти видавали за продукцію Одеського нафтопереробного заводу, що належав тоді бізнесмену Сергію Курченку. Частину нафтопродуктів згодом переправляли за кордон через Ізмаїл та румунську Тульчу, а частину реалізовували в Україні.
У схемі було залучено безліч офшорних компаній і морських судів. Серед них був танкер Delfi.
За своє 45-річне життя цей танкер змінив кілька назв, прапорів і власників. Спочатку він іменувався «Пялица» і належав радянському Чорноморському морському пароплавству. Після розпаду Радянського Союзу підняв український прапор і був переданий на баланс Іллічівського морпорту. Потім судно приватизували. Новим власником стала «Одеська танкерна компанія», яка почала використовувати його для трансчорноморських перевезень невеликих партій нафтопродуктів. Тоді ж бункерувальник перейменували, мабуть заради жарту, в «Екологію» (Ekologia).
“Деякий час він ходив під синьо-жовтим прапором, потім поміняв порт приписки на Батумі і вивісив полотнище з Єрусалимським хрестом (національний прапор Грузії). У 2010-х його перемістили в Одесу і ще раз «українізували». Нарешті в 2019-му у судна знову змінився власник. Ним стала британська фірма з Бірмінгема Atenia Holding Ltd. «Екологія» перетворилася в Delfi і перепрописалась в молдавських Джурджулештах на Дунаї — з молдавським прапором”, – пише видання.
За три роки до цього була перереєстрована «Одеська танкерна компанія», яка зараз називається «Фактор груп лімітед», формально знаходиться в Харкові і належить якомусь Джавадову Шамсаддіну Алі Огли. До цього директором і власником був одесит Михашонок Володимир Валерійович.
Нагадаємо, в ніч на 22 листопада танкер Delfi через сильний вітер зірвало з якоря і понесло у напрямку одеського пляжу. Екіпаж відмовлявся покидати судно. У підсумку рятувальники евакуювали моряків, а судно сіло на мілину і майже перевернулося.