Українські дрони почали бити по дуже несподіваних цілях, які росіяни точно не зможуть прикрити ППО. Про це повідомляє Defense Express.
Російські паблики заявляють, що в ніч на 2 травня 2024 року українські дрони-камікадзе завдали удар по тягових і транформаторних підстанціях на залізничних коліях в Орловській і Курській областях РФ. Зі слів росіян випливає, що це була комплексна та скоординована атака: в районі 23.00 за місцевим часом спочатку було завдано удар по тягових підстанціях в районах залізничних станцій Понирі та Слобода в Курській області, а за 15 хвилин по тому – тягові та трансформаторні підстанції на маршруті Змієвка-Глазуновка в Курській області.
Результат цієї атаки росіяни подали в стилі “прикриватись жінками й дітьми”: мовляв, через цей удар виникло знеструмлення, яке привело до затримки двох поїздів, що прямували із Москви на Льгов та Бєлгород.
OSINT-дослідники зі спільноти “Ока Гора” підкреслюють, що в даному епізоді наші безпілотники били по рокадній залізниці, важливій для ворожих військ у згаданих областях. Окремо варто підкреслити, що сам факт використання ударних БПЛА для ураження ворожої залізниці виглядає в чомусь навіть більш цікавим та навіть неочікуванішим, аніж удари по російських НПЗ.
Річ у тім, що тягова або ж трансформаторна підстанція на залізниці – це об’єкт навіть компактніший, чим наприклад установка первинної переробки нафти на будь-якому російському НПЗ. Відповідно, щоб влучити по цьому елементу залізничної інфраструктури, потрібно забезпечити навіть вищу точність удару.
Як пояснює Defense Express, логіка роботи пострадянських залізниць вся заточена на те, що у випадку пошкодження ту чи іншу частину колії можна замінити за кілька годин і відновити рух.
Але якщо раптом вибито із строю системи живлення та сигналізації, для роботи яких власне і потрібні тягові й трансформаторні станції, то це означає триваліший параліч, руху, що досягатиметься значно меншим докладанням зусиль (від Сил оборони України, в даному випадку).
Навіть якщо це виглядає не настільки ефектно, якби хотілось, але це є справді ефективним. На російських залізницях підстанції мають стояти в інтервалі максимум 15-50 кілометрів одна від одної, тобто таку кількість чутливої інфраструктури рашисти фізично не зможуть перекрити своєю ППО.