Однією із загиблих пасажирів літака МАУ, що розбився в Ірані, була громадянка України Олена Малахова, яка, ймовірно, пов’язана з тіньовою торгівлею зброєю для Лівії. Про пише CNN.
Видання зазначає, що жінка очолювала українську компанію SkyAviaTrans і була співвласницею пов’язаної фірми Volaris Business, зареєстрований офіс якої знаходиться в Шотландії. Ці фірми займаються перевезеннями і забезпечують транспортування вантажів і пасажирів.
У матеріалі сказано, що єдиний вантажний літак ІЛ-76ТД, який належав Volaris і експлуатувався SkyAviaTrans, був знищений Лівійською національною армією Хафтара (намагається захопити владу в Лівії) після приземлення в лівійському місті Місурат. Пожежа почалася через попадання боєприпасу в праве крило повітряного судна. Частина екіпажу на той час покинула борт. Кілька людей в момент атаки перебували в літаку, але встигли евакуюватися.
Глава компанії Олена Малахова розповіла, що літак перевозив гуманітарний вантаж Міжнародної Організації Червоного Хреста.
Однак представник Лівійської національної армії Хафтара заявив, що літак був атакований, оскільки перевозив зброю, яка призначалася уряду національної згоди в Тріполі.
У доповіді про ембарго Організації Об’єднаних Націй на постачання військової техніки до Лівії, яка була опублікована в грудні минулого року, експерти організації заявили, що деякі держави-члени ООН, наприклад, Туреччина і ОАЕ, порушували заборону і постачали зброю до Лівії.
У доповіді сказано, що більша частина поставок – це запчастини для дронів, які маскували під автомобільні деталі.
Експерти ООН провели ряд досліджень і з’ясували, що лайнер SkyAviaTrans/Volaris перевозив фюзеляж і крила безпілотних бойових літальних апаратів. Ба більше, протоколи компаній для проведення належної перевірки були “абсолютно неадекватні і не відповідали меті”.
У звіті ООН прямо не сказано, що Малахова була в курсі про те, що на літаку її компанії перевозили незаконну зброю. Але в ньому вказується, що Volaris взяла на себе відповідальність за митні дозволи та іншу документацію на рейсах, що виконувалися SkyAviatrans, посилаючись на договір між двома організаціями.
Цікаво, що контракт був підписаний від імені Volaris особою з ініціалами “OM”.
Нагадаємо, 8 січня біля аеропорту в Тегерані розбився український літак Boeing-737″, що належить компанії МАУ. Всі 176 осіб, що знаходилися на борту, загинули.
11 січня, після декількох днів заперечення причетності іранських військових до катастрофи літака МАУ, влада Ірану визнали, що їх військові випадково збили його ракетою.
19 січня у Київ прибув літак з тілами 11 українців, загиблих в результаті авіакатастрофи в Ірані. Попрощатися із загиблими прийшло керівництво України.